امور زیربناییتعاون و اشتغال

کمبود تخصص سالانه ۲میلیارد پوند به انگلیس ضرر می‌زند

کمبود مهارت‌ در انگلستان سالانه برای دستمزدهای بیشتر، هزینه‌های استخدام و صورت‌حساب کارکنان موقت، بیش از ۲ میلیارد پوند برای تجارت‌های انگلستان هزینه به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از گاردین، بر طبق تحقیق صورت گرفته توسط اوپن یونیورسیتی، کمبود مهارت‌ها در انگلستان سالانه برای دستمزدهای بیشتر، هزینه‌های استخدام و صورت‌حساب کارکنان موقت، بیش از ۲ میلیارد پوند برای تجارت‌های انگلستان هزینه به همراه دارد.

در بررسی انجام شده به روی ۴۰۰ شرکت معلوم شد که ۹۰ درصد آنها در ۱۲ ماه گذشته برای استخدام کارکنانی با مهارت‌های لازم، با مشکل روبرو شده‌اند. این یافته‌ها به نگرانی کارفرمایانی که در حال حاضر برای یافتن افراد مناسب برای مشاغل کلیدی خود با سختی مواجه‌ هستند،  می‌افزاید چراکه هنگامی ‌که انگلستان از اتحادیه اروپا جدا شود، احتمالا موجی از مهاجرت نیروی کار متخصص هم برای خروج از این کشور شکل خواهد گرفت.

همچنین بخوانید

واضح نبودن وضعیت قوانین آینده انگلستان در مورد مهاجران تحت تاثیر برگزیت، باعث شده است که برخی کارگران با ملیت اتحادیه اروپا از این‌که شغلی را در انگلستان اختیار کنند سرباز بزنند.  

در این وضعیت پروسه استخدام و کارآموزی برای سه چهارم کارگران تحت بررسی بیشتر طول کشیده بود و به طور متوسط ۲۴ روز بیشتر  از آنچه که انتظار میرفت شد. محققان دانشگاه اوپن یونیورسیتی محاسبه کردند که هزینه اضافه شده به صورت‌حساب‌های استخدام و کارآموزی و به کارگیری کارکنان موقت حداقل ۱.۷ میلیارد پوند می‌شود. آنها حساب کردند که هزینه افزایش دادن دستمزدها به نرخی بالاتر از حد بازار آنهم به منظور جذب نیروی کار برای پر کردن وظایف خالی مانده، هزینه ای معادل ۵۲۷ میلیون پوند در بر خواهد داشت.

استیو هیل، مدیر فعالیت‌های خارجی دانشگاه اوپن یونیورسیتی می‌گوید: کارکنان موجود هم باید با کمک به آموزش نیروی کاری شرکت خود در برابر کمبود تخصص واکنش نشان دهند.

چالش انگلستان برای یافتن استعدادهای انسانی با مهارت‌های درست، به معنای این است که تجارت باید به پروسه استخدام، توسعه و نگهداری به شکل متفاوتی بنگرند.

این تحقیق که در ماه آوریل و می انجام شد نشان داد ۵۶ درصد از تجارت‌ها در ۱۲ ماه گذشته مجبور شدند در آگهی استخدام خود برای برخی مشاغل دستمزدی بسیار بالاتر از نرخ بازار را پیشنهاد بدهند  تا فرد دارای مهارت مورد نیاز خود را پیدا کنند.

نتیجه تحقیق اوپن یونیورسیتی نشان داد حدود نیمی از کارفرمایان، یا ۵۳ درصد، نتوانسته‌اند برای شغل مورد نیاز خود فردی با مهارت‌های لازم را پیدا کنند و در نتیجه تصمیم گرفته‌اند افراد دارای مهرت کمتر را استخدام کنند. این شرکت‌ها اعلام کردند که مجبور هستند از دوره‌های آموزشی استفاده کنند تا سطح مهارت این کارکنان جدید را به سطح مورد نیاز خود برسانند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا