اقتصاد کلان

راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری در سال جاری

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اقتصاد هوشمند راه میان‌بری برای جهش تولید است، از راه‌اندازی "دادگاه‌های تجاری" با هماهنگی قوه قضائیه در سال جاری با هدف بهبود فصای کسب‌وکار خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، نشست وزیر اقتصاد، معاونان و مدیران این وزارتخانه با حضور اسحاق جهانگیری – معاون اول رئیس جمهور – برگزار شد که در آن معاونان و رؤسای سازمان‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸، برنامه‌های جهش تولید در سال ۱۳۹۹، به ویژه در زمینه “اقتصاد مقاومتی” و “مقابله با شیوع ویروس کرونا” را در حضور معاون اول رئیس‌جمهور ارائه کردند.  

فرهاد دژپسند در این نشست اظهار کرد: اقتصاد هوشمند، همان پروژه‌ای است که در ابتدای طرح آن، برخی فکر می‌کردند بسیار آرمانی است اما دستاوردهای همین پروژه در ایام شیوع ویروس کرونا به کمک آمد و می‌تواند نقش موثری در پیشرفت اقتصاد کشور داشته باشد و معتقدم راه میان‌بری برای جهش تولید است.  

وی ادامه داد: بحمدالله برنامه‌های اقتصاد هوشمند در وزارت اقتصاد با جدیت در حوزه‌های مالیات، خزانه داری و گمرگ در حال تکمیل است.  

در ادامه، وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته در حوزه بهبود فضای کسب و کار اقدامات مهمی همچون ایجاد پنجره واحد الکترونیکی و حذف مجوزهای زائد صورت گرفت. با هدف بهبود فضای کسب و کار، “دادگاه‌های تجاری” با هماهنگی قوه قضائیه در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.  

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا