اقتصاد کلان

کرونا یک سوم اقتصاد فرانسه را تعطیل کرد

مرکز آمار فرانسه از کاهش ۳۶ درصدی فعالیتهای اقتصادی در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در شرایطی که فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا به سومین کانون مرگبار کرونا در اروپا تبدیل شده و دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس مرگبار اقدام به اعمال قرنطینه سراسری کرده است، مرکز آمار فرانسه در گزارشی اعلام کرد که حجم فعالیت های اقتصادی در این کشور در مقایسه با زمان قبل از شیوع بحران کرونا ۳۶ درصد کاهش پیدا کرده است. 

این مرکز به دولت فرانسه هشدار داده است که هر ماه قرنطینه سراسری در خاک این کشور باعث خواهد شد تا رشد اقتصادی سه درصد کاهش پیدا کند. دولت فرانسه که پیشتر تصمیم به قرنطینه این کشور تا پانزدهم مارس گرفته بود از تمدید این وضعیت تا ماه آوریل خبر داد. این احتمال وجود دارد که گزارش رشد فصلی فرانسه که قرار بوده در پایان ماه آوریل منتشر شود، دیرتر منتشر شود. 

همچنین بخوانید

پیش از این نیز بانک مرکزی فرانسه پیش بینی کرده بود در نتیجه تعطیلی گسترده بخش های مختلف اقتصادی فرانسه، رشد دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه نخست امسال به منفی شش درصد برسد. 

از سوی دیگر مقامات قطری از ثبت رشد منفی ۰.۶ درصدی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ خبر دادند تا بدین ترتیب رشد اقتصادی فصلی قطر پس از ۱۱ فصل منفی شود. در بین بخش های مختلف، بیشترین افت مربوط به بخش فناوری و ارتباطات با رشد منفی ۹.۴ درصدی بوده است و پس از آن نیز ساخت و ساز با رشد منفی ۱.۸ درصدی و تولید با رشد منفی ۱.۵ درصدی قرار دارند. بیشترین رشد نیز طی این مدت مربوط به خدمات دولتی با رشد ۱۱ درصدی بوده است و پس از آن نیز حمل و نقل با رشد ۹.۴ درصدی و خدمات مالی با رشد ۷.۳ درصدی قرار دارند.

انتظار می رود با توجه به تعطیلی بخش بزرگی از اقتصاد قطر در نتیجه شیوع کرونا، روند کوچک شدن اقتصاد این کشور ادامه داشته باشد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا