ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تدریس «مدیریت کسب و کار اینترنتی» در دانشگاه علمی کاربردی

برنامه درسی دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای «مدیریت کسب و کار اینترنتی» در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی به تصویب رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروزه کسب و کار و داد وستد در بازار به شدت تحت تأثیر اینترنت و وب طراحی و عملیاتی شده است.اگرچه در کشور ما این مهم با تآخیر آغاز شده ولی به خوبی قابل مشاهده است که بخش بالایی از دادوستد چه در سطح داخلی و چه در عرصه بین المللی اینترنتی انجام می یابد و بخش زیادی از بازار ایران تحت تاثیر روش های جدید با کاربرانی جدید شکل گرفته است.

در این راستا دوره کارشناسی حرفه‌ای مدیریت کسب و کار اینترنتی برای تربیت و تامین کارشناسان این حوزه کاری تدوین و معرفی شد.

همچنین بخوانید

این دوره شامل مجموعه ای از قابلیت ها است که دست یافتن به آنها نیاز به گذراندن دروس نظری و عملی است که فرد را برای شناسایی نیازهای مشتریان از طریق راه اندازی سیستم ها ی مجازی، تأمین و راه اندازی بازارهای اینترنتی، تأمین و ارائه اطلاعات مورد نیاز بازارهای اینترنتی، بازاریابی، ارائه خدمات فروش و معرفی محصولات در شبکه های اجتماعی و مدیریت واحد ها و بازار های اینترنتی آماده می کند.

از جمله قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای دانش آموختگان این رشته، مدیریت در واحدها و بازارهای اینترنتی، شناخت و بکارگیری مفاد و قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار، تأمین اطلاعات و راه اندازی بازارهای اینترنتی، تأمین و ارائه اطلاعات مورد نیاز در بازار های اینترنتی، شناسایی نیازهای مشتریان از طریق راه اندازی سیستم های مجازی، انجام خرید و فروش اینترنتی در سازمان های دولتی و غیر دولتی، برنامه ریزی و انجام کارهای فردی و گروهی الکترونیکی در حوزه بازار، بازاریابی، ارائه خدمات فروش و معرفی محصولات در شبکه های اجتماعی است.

دانش آموختگان این رشته می‌توانند مشاغل بازرگانی، بازاریابی کسب وکار اینترنتی، مدیر برنامه ریزی و منابع انسانی بازار کسب وکار اینترنتی، مدیر خرید و فروش سازمان ها، مدیر تأمین اطلاعات و ارتباطات بازارهای الکترونیکی را احراز کنند.

برخی از دروس تخصصی دوره مدیریت کسب و کار اینترنتی شامل بازاریابی اینترنتی، پژوهش های اینترنتی، جمع آوری الکترونیکی اطلاعات، مدیریت وب، فناوری های نوین ارتباطی، زبان تخصصی و مکاتبات انگلیسی، تحلیل سایت های بازرگانی و بازاریابی، تبلیغات اینترنتی، قوانین حقوقی و جرایم اینترنتی در تجارت الکترونیک، پروژه تخصصی کسب وکار اینترنتی و آینده نگری در تجارت الکترونیکی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، آموزش در محیط کار دوره نیز مشتمل بر ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا