امور زیربناییتعاون و اشتغال

انجام ۴۰ هزار بازرسی کارگاهی با اولویت مهار کرونا

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انجام ۴۰ هزار مورد بازرسی در سطح واحدهای کارگاهی با اولویت کنترل شیوع ویروس کرونا توسط بازرسان کار کشور خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی مظفری در مصاحبه‌ای با رادیو اقتصاد، اظهار داشت: ابتدای اسفند ماه سال گذشته که بحث شیوع کرونا به طور رسمی در کشور اعلام شد از همان زمان تدابیر ویژه ای در دستگاه‌های وظیفه مدار در باب پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا انجام شده است.

وی اظهارداشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ماهیت و وظایف خاصی که در باب صیانت از نیروی انسانی شاغل در کارگاه‌های کشور بر عهده دارد، بر اساس دستور مقام عالی وزارت و همینطور ابلاغیه دریافتی از سوی کمیته ملی مقابله با کرونا وظیفه تشدید بازرسی بر کارگاه‌های مشمول قانون کار را برعهده گرفته است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار مورد بازرسی در سطح کارگاه‌ها توسط بازرسان کار کشور انجام شده است.

مظفری اظهارداشت: هم بحث رعایت الزامات بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت به محیط‌های کاری ابلاغ شده و هم مواردی که به صورت توصیه نامه و راهنما در حِرف مختلف تدوین شده به واحدهای کارفرمایی سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: نظارت‌های درون کارگاهی نیز توسط مجموعه کارفرمایی از طریق خانه‌های بهداشت کارگری، کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و همچنین مسئول ایمنی در کارگاه‌های کشور در جریان است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: نظارت عالی بر رندوم نیز از سوی بازرسان سطح کشور در حال انجام است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا