بین الملل

بحران کرونا رشد ۱۰ ساله تقاضای نفت را کاملا از بین برد

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش جدید خود اعلام کرد انتظار دارد بحران ویروس کرونا ۱۰ سال رشد تقاضای نفت خام را در سال ۲۰۲۰ از بین ببرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش جدید خود اعلام کرد انتظار دارد بحران ویروس کرونا ۱۰ سال رشد تقاضای نفت خام را در سال ۲۰۲۰ از بین ببرد، چرا که کشورهای جهان در پاسخ به این پاندمی عملاً ترافیک و اقتصاد خود را تعطیل کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی (آی‌ای‌اِی) در گزارش خود اعلام کرد: پاندمی کرونا شوک غیرمنتظره‌ای در بازار انرژی ایجاد کرده و صنعت حمل‌ونقل را به توقف کامل کشانده است. تقریباً در همه جای جهان بخش حمل‌ونقل سقوط کرده است. ۱۸۷ کشور و منطقه در جهان محدودیت‌های قرنطینه‌ای وضع کرده‌اند.

آژانس در گزارش خود می‌گوید: حتی با فرض اینکه حمل‌ونقل در نیمه دوم امسال احیا شود، ما انتظار داریم تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۰ بیش از ۹.۳ میلیون بشکه در روز کاهش یابد که این رشد یک دهه تقاضای نفت را از بین می‌برد.

آزانس در گزارش ماهانه خود که به دقت از سوی فعالان بازار انرژی پیگیری می‌شود اعلام کرد تقاضای نفت در ماه آوریل ۲۹ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و به سطحی رسیده است که از سال ۱۹۹۵ بی‌سابقه بوده است.

برای ۳ ماهه دوم انتظار می‌رود تقاضای نفت ۲۳.۱ میلیون بشکه در روز باشد که این از تقاضای سال گذشته کمتر است.

با اینکه پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال بازارها ریکاوری شوند، آی‌ای‌اِی پیش‌بینی کرد این ریکاوری تدریجی باشد و در ماه دسامبر تقاضای نفت همچنان ۲.۷ میلیون بشکه در روز از سال قبل پایین‌تر باشد.

قیمت نفت خام آمریکا در معاملات دیشب بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد و به مرز ۲۰ دلار بازگشت اما نف. برنت تقریباً ۷ درصد سقوط کرد و اندکی از ۳۰ دلار پایین‌تر رفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا