اقتصاد کلان

مسیر دشوار اقتصاد برای عبور از کرونا

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است که با توجه به تاثیرات جدی که کرونا بر بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی کشور گذاشته، برای عبور از این دوران و بازگشت به شرایط عادی، باید برنامه‌ای گسترده داشت و از تمام گزینه‌های موجود در کشور استفاده کرد.

عباس آرگون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همانطور که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، کرونا در کنار تهدید سلامت مردم، بر فعالیت‌های اقتصادی نیز تاثیر منفی جدی خواهد گذاشت و امروز می‌بینیم که بسیاری از نهادهای بین المللی درکنار نگرانی‌هایی که از سلامت مردم دارند، نسبت به تبعات اقتصادی کرونا نیز هشدار می‌دهند.

به گفته وی، تحلیل‌های بین المللی نشان از آن دارد که رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان در اثر شیوع این ویروس منفی خواهد شد و ایران نیز برای آنکه تاثیرات کمتری از کرونا بپذیرد باید تمام گزینه‌های خود را فعال کند.

همچنین بخوانید

عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر لزوم حمایت از فعالان اقتصادی، گفت: در کشور ما گروهی از افراد برای تامین نیازهای روزانه‌شان کار می‌کنند که باید در شرایط فعلی از آنها حمایت شود. گروهی نیز در حوزه‌های خدمات مشغول به کار هستند که با توجه به تعطیلی بسیاری از واحدهای خدماتی در هفته‌های گذشته، عملا کار آنها نیز متوقف شده و برای گذران امور نیاز به حمایت خواهند داشت.

آرگون ادامه داد: در کنار با توجه به افزایش هزینه، بالا رفتن قیمت مواد اولیه تحت تاثیر محدودیت‌های مرزی و مشکلاتی که در بازار فروش به وجود آمده، تولیدکنندگان نیز گروه دیگری از کسانی هستند که باید تحت پوشش حمایت قرار بگیرند، زیرا احتمال آنکه توان تحمل این شرایط را نداشته باشند بالا رفته است. این افراد تعداد زیادی نیرو و کارگر دارند و تامین حقوق آنها نیز خود پیچیده شده است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی حمایت دولت از فعالان اقتصادی اهمیت فراوانی دارد، گفت: هرچند دولت تحت تاثیر آمریکا از منابع مالی خود محروم شده اما همچنان گزینه‌های داخلی برای تبدیل به سرمایه و منابع وجود دارند و امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده، عبور اقتصاد از روزهای سخت کرونا، تسهیل شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، دولت اعلام کرده پس از شیوع کرونا در طرح‌های حمایتی، در کنار اقشار آسیب پذیر از فعالان اقتصادی که کسب و کارشان تحت تاثیر این ویروس آسیب دیده، حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا