بین الملل

آب پاکی بانک مرکزی آمریکا روی دست خوشبینان به کرونا!

مدیر دفتر منطقه‌ای فدرال رزو در نیویورک گفت هنوز نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا چه قدر خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، جان ویلیامز با رد برخی از اظهار نظرها نسبت به پشت سر گذاشتن بحران کرونا تا پایان تابستان گفت که هنوز نمی توان با قطعیت گفت شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد چه پیامدهایی خواهد داشت و ممکن است بازگشت به سطوح فعالیت قبل از بحران سال ها به طول بیانجامد.

بانک مرکزی آمریکا بیشترین اقدامات حمایتی در سطح جهان را داشته است و تاکنون حدود ۲ تریلیون دلار به شکل وام، تزریق نقدینگی، خرید اوراق قرضه و بسته های حمایتی به کسب و کارها و بخش های مختلف آمریکا تخصیص داده است.

همچنین بخوانید

ویلیامز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات شدید بازارهای مالی در هفته های اخیر گفت: همه گیری ویروس کرونا باعث ایجاد شرایطی شده است که ما قبلا هیچ وقت در عمرمان آن را تجربه نکرده بودیم. برای کنترل بیشتر وضعیت، عملیات بازار باز خود را بیشتر خواهیم کرد تا نتایج بهتری را به دست آوریم.

مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزو در نیویورک با بیان اینکه نااطمینانی ها هنوز برطرف نشده است گفت: اول از همه باید جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود و بعد سراغ بازیابی تدریجی اقتصاد خواهیم رفت.

از سوی دیگر نیز کریستالینا جیورجیوا، رییس صندوق بین المللی پول از دولت های ثروتمند و بخش خصوصی خواست تا برای کاستن از تبعات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا به کشورهای فقیر و آفریقایی کمک کنند.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی با استفاده از مدل سنجی هشدار داده بود ممکن است تا شش ماه آینده شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا به بیش از ۱۰ میلیون نفر برسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا