امور زیربناییراه و ساختمان

ورود همزمان ۷ فروند کشتی کالای اساسی به بندر شهید بهشتی چابهار

یک مقام مسئول گفت: محموله هفت فروند کشتی شامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به طور همزمان در بندر شهید بهشتی چابهار تخلیه شد.

همچنین بخوانید

به گزارش  ایلنا، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی درباره ورود همزمان ۷ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به بندر شهید بهشتی چابهار، گفت: محموله این کشتی‌ها ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی از جمله گندم، برنج و جو است که در هفته جاری تخلیه و به مراکز هدف انتقال می‌شود.

وی با بیان اینکه به رغم تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا رونق تجارت با ورود کشتی کالاهای اساسی در بندر چابهار ادامه دارد، تصریح کرد: پهلوگیری این کشتی‌ها به اسکله بندر شهید بهشتی انجام شده و عملیات تخلیه همزمان با استفاده از تجهیزات مدرن استراتژیک بندری در حال انجام است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کشتی‌ها با نرم مطلوب و روان ترافیکی به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: با تخلیه همزمان این شناورها رکورد جدیدی در تخلیه کالای اساسی در بنادر کشور ثبت خواهد شد.

وی گفت: آمار تخلیه و بارگیری در فروردین سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است که در اقتصاد و اشتغال مردم استان تأثیر بسزایی خواهد داشت

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا