صنعت، معدن، تجارت

کیفیت گندم‌های خریداری شده افزایش یافته است

رئیس پژوهشکده غلات گفت: افت مفید گندم‌های تحویل گرفته شده در واحد سطح بیشتر شده، پس کیفیت گندم‌هایی که امسال خریداری می‌شود، افزایش می‌یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شرکت بازرگانی  دولتی ایران؛ حیدرعلی نصر در نشست شورای راهبری زنجیره‌ی گندم اظهار داشت: برای خرید تضمینی امسال به ازای هر کیلوگرم ۷ تومان بیشتر از نرخ پایه پرداخت می‌کنیم و در واقع به نرخ پایه نزدیک شده‌ایم.

وی در خصوص تهیه الک برای مراکز خرید گفت: ۵۴۳ قطعه الک، زیر الک و در الکِ جدید تهیه و برای ۲۶ استان‌ و مراکز خرید آن‌ها توزیع شده و تنها برای ۵ استان سردسیری که خرید گندم را دیرتر آغاز می‌کنند طی این هفته و هفته آینده توزیع خواهیم داشت.

نصر در خصوص ارتقای کیفیت گندم خریداری شده از آموزش ۱۵۷۳ نفر طی سه دوره آموزش الکترونیکی و آزمون مجازی خبر داد.

سرپرست مرکز پژوهشهای غلات گفت: از ۲۰۸۶ نفر ثبتِ‌نام‌کننده برای آموزش،  ۳۱۶ نفر از عوامل ارزیاب، ذیحساب و تشخیص ۱۲۰۴ نفر از عوامل خریدِسازمان مرکزی تعاون روستایی و ۵۳ نفر از سیلوداران در این دوره‌ها موفق به گذراندن محتواهای آموزشی شدند و نمره قبولی دریافت کردند و ۹۰ نفر شرکت کننده نیز مردود شناخته شدند.

نصر اضافه کرد: محتوای آموزشی این دوره با کمک مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمت و کارشناسان مرکز پژوهشکده غلات تهیه و تدوین شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ روز آینده نیز دوره چهارم دوره‌ی آموزشی برگزار می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا