امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بازسازی ۲۰۰ حلقه چاه و ۵۰ رشته قنات خسارت دیده در سیل جنوب کرمان

مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، از بازسازی ۲۰۰ حلقه چاه و ۵۰ رشته از قنوات خسارت دیده سیل زهکلوت خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد موسوی در حاشیه بازدید از مزارع و قنوات خسارت دیده از سیل اخیر در زهکلوت در جنوب کرمان گفت: طبق گزارش‌های ارسالی از سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت سیل به بخش کشاورزی جنوب کرمان در فروردین ماه سال جاری وارد شده است.

وی افزود: از این میزان خسارت ۸۵ درصد در بخش زراعت و باغبانی و ۱۵ درصد در حوزه زیرساخت هاست.

مدیرکل مدیریت بحران وکاهش مخاطرات بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما تأمین منابع برای بازسازی ۵۰ رشته قنات که ۴۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و همچنین بازسازی ۲۰۰ حلقه چاه است.

وی بیان داشت: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بخشی از این خسارت‌ها را از جمله تأمین لوله و احیا چند رشته قنات که مزارع زیردست آن در مرحله تولید محصول بودند جبران کرده است.

موسوی با بیان این که تا دو روز آینده گزارش نهایی خسارت و میزان اعتبار مورد نیاز به وزارت کشور اعلام و پس از تاییدیه جهت تخصیص اعتبار به هیأت دولت ارسال خواهد شد، اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبار بخشی از خسارات وارده به کشاورزان و همچنین زیرساخت‌های بخش کشاورزی این منطقه را بازسازی کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا