بورسبورس اوراق

ارزش معاملات بورس از ۸۲ هزار میلیارد ریال فراتر رفت

در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، معامله‌گران بورس بیش از ۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون و ۱۴۸ هزار معامله و به ارزش بیش از ۸۲ هزار میلیارد ریال داد و ستد کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، بنابر آمار موجود، امروز دوم اردیبهشت ماه، امروز شاخص کل با افزایش ۱۷ هزار و ۱۴۲ واحدی به رقم ۷۲۶ هزار و ۱۳۷واحد رسید. همچنین، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در بورس تهران ۴۵۶۹ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۹۳ هزار و ۴۵۷ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن نیز با رشد ۲۵۹۱ واحد به رقم ۱۶۳ هزار و ۶۵۷ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با افزایش ۲۲ هزار و ۴۲۶ واحد به رقم ۹۲۰ هزار و ۱۴۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۱۳ هزار و ۵۲۴ واحد به رقم ۵۱۳ هزار و ۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود با افزایش ۲۹ هزار و ۵۷۰ واحد به رقم یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۶۴ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار در شاخص

امروز عمده نمادهای مهم و تاثیرگذار در تقویت شاخص بورس شامل: پتروشیمی خلیج‌فارس، ‌ فولاد مبارکه، بانک ملت، چادرملو، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و ملی‌مس بودند.

نمادهای پربیننده امروز در بورس تهران که مورد اقبال معامله‌گران بودند نیز شامل بانک ملت، گلوکوزان، بانک تجارت‌، پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس ایران، فولاد مبارکه و بانک صادرات بوده‌اند.

برترین گروه‌های صنعت

طی معاملات امروز بورس تهران، دو گروه برتر صنعت شامل، گروه فراورده های نفتی با ارزش بازار بیش از هزار و پانصد و سی و هشت هزار میلیارد ریال، گروه شیمیایی به ارزش بازار بیش از ۵ هزار و ۸۵۶ هزار میلیارد ریال و گروه بانکی با ارزش بازار یک هزار و ۹۷۰ هزار میلیارد ریال بودند.

همچنین، طی امروز نمادهای مهم فرابورسی همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند که از جمله می‌توان به نماد میدکو، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین، فولاد هرمزگان جنوب، نیروی برق دماوند، فرابورس ایران و مس سرچشمه اشاره کرد.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران فرابورس بوده‌اند نیز شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، مادیران، بیمه دی و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بوده‌اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا