انرژی

ترامپ خواستار نجات مالی صنعت نفت آمریکا شد

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که از هیات دولت خواسته است طرحی را برای تزریق نقدینگی به صنعت حفاری نفت آمریکا و کمک به دوام این صنعت در برابر فروپاشی تاریخی قیمتهای نفت طراحی کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دونالد ترامپ در توییتر نوشت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد صنعت نفت و گاز آمریکا سقوط کند. من به وزیر انرژی و وزیر خزانه داری دستور داده ام که طرحی را تهیه کنند تا منابع مالی لازم برای این شرکتهای مهم فراهم شده و حفظ مشاغل این صنعت تضمین شود.

شرکتهای نفت و گاز آمریکا از تگزاس گرفته تا وایومینگ برای جلوگیری از ورشکستگی در بحبوحه افت شدید تقاضا که ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه در سراسر جهان بوده است، تقلا می کنند.

بهای معاملات نفت آمریکا روز دوشنبه که معامله گران تلاش کردند با پرداخت پول از شر بشکه های نفتی که فضایی برای نگهداری آنها وجود ندارد، خلاص شوند برای نخستین بار در تاریخ به زیر صفر سقوط کرد.

دن برویت، وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته به رویترز گفته بود که با استیون منوچین، وزیر خزانه داری برای دو برابر کردن میزان وامها برای شرکتهای انرژی کوچکتر آمریکایی تحت بسته کمک اقتصادی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلاری که اخیرا تصویب شده است، همکاری می کند. وی در ادامه افزوده بود که منوچین سرگرم همکاری با رگولاتورهای بانکی آمریکا است تا ادامه دسترسی به اعتبار برای صنعت نفت و گاز آمریکا که بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بدهی به وام دهندگان دارد را تضمین کند.

اکنون که درآمد و ارزش داراییهای شرکتهای نفتی کاهش پیدا کرده است، برخی از آنها اعلام کرده اند که ممکن است نتوانند بدهیهای خود را پرداخت کنند.

شرکت “وایتینگ پترولیوم کورپ” نخستین تولیدکننده بزرگی است که در اول آوریل خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شد. سایر شرکتها شامل چساپیک انرژی، دنبری ریسورسز و کالون پترولیوم مشاوران بدهی استخدام کرده اند. ترامپ همچنین برنامههای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را اعلام کرده که حدود ۷۷ میلیون بشکه را از بازار جمع خواهد کرد.

کنگره آمریکا تاکنون حاضر نشده است منابع مالی لازم برای این برنامه را تایید کند زیرا دموکراتها مخالف کمک به صنعت نفت هستند در حالی که کارکنان بیکار و سایر بخشهای اقتصاد هم به کمک نیاز دارند. وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده که با نمایندگان مجلس دیدار و درخواست دولت برای تامین مالی خرید نفت را دوباره مطرح خواهد کرد.

در این بین، وزارت انرژی آمریکا سرگرم مذاکره با شرکتهای نفتی برای کرایه بخشی از فضای موجود تاسیسات نگهداری ذخایر استراتژیک نفت به آنها است.

بر اساس گزارش رویترز، ترامپ مکررا تهدید کرده که از تعرفه برای جلوگیری از واردات نفت و کمک به تولیدکنندگان داخلی استفاده خواهد کرد اما انجمنهای بازرگانی اصلی صنعت انرژی آمریکا با چنین اقدامی مخالفت ورزیده و اعلام کرده اند که این اقدام تنها هزینه های بخش پالایش را افزایش می دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا