بین الملل

تلاش واشنگتن برای افزایش ذخایر استراتژیک نفت

وزیر انرژی آمریکا به دنبال ترغیب نمایندگان مجلس برای خرید نفت شرکت‌های تولیدکننده آمریکایی و افزایش ذخیره‌سازی‌های راهبردی این کشور است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دن برویلت روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که برای تأمین اعتبار لازم به‌منظور خرید و نگهداری نفت خام در ذخیره‌سازی راهبردی این کشور با رهبران مجلس نمایندگان آمریکا گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش وزارت نفت، وزیر انرژی آمریکا، در ماه مارس از نمایندگان کنگره ۳ میلیارد دلار با هدف خرید ۷۷ میلیون بشکه نفت خام به‌منظور پر کردن ذخیره‌سازی راهبردی برای روزهای مبادا درخواست کرده بود، اما بسته انگیزشی که روز چهارشنبه (ششم فروردین‌ماه) توسط مجلس سنای این کشور تصویب شد، شامل این بودجه نشد، خرید اولیه قرار بود ۳۰ میلیون بشکه باشد.

وی تصریح کرد: امروز به دیدار رهبران سنا می‌روم تا به‌طور ویژه در این باره صحبت کنم.

در حالی که وزیر انرژی آمریکا برای خرید نفت با کنگره همکاری می‌کند، وی همچنین به دنبال اجرایی کردن طرحی برای اجاره دادن فضایی معادل ۲۳ میلیون بشکه از ظرفیت ذخیره‌سازی به شرکت‌های نفتی در مرحله اولیه است.

برویلت گفت: از نظر قانونی موظف‌اند که ذخیره‌سازی راهبردی نفت را تا یک میلیارد بشکه افزایش دهند، اما افزایش ذخیره‌سازی تا این سطح، احتمالاً به همکاری بیشتری از سوی کنگره برای تأمین بودجه نیاز دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا به دنبال افزودن ۷۵ میلیون بشکه نفت خام به ظرفیت ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام این کشور است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا