امور زیربناییتعاون و اشتغال

نظارت۱۹ هزار و ۵۰۰ کمیته حفاظت فردی بر اجرای پروتکل های بهداشتی

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره گیری از ظرفیت ۱۹ هزار و ۵۰۰ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار برای نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کرونا خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی با بیان اینکه برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کمیته حفاظت فردی بهره گرفته شده است، گفت: علاوه بر اینها تعداد ۹۰۰ نفر بازرس کار هم برای انجام بازرسی‌ها فعال شده‌اند و اگر در یک مورد پروتکل‌ها رعایت نشود اقدامات قانونی را به عمل خواهند آورد و در صورتیکه موارد احتمالی عدم رعایت این پروتکل‌ها دیده شود راهکارهای لازم قانونی برای پیگیری این تخلفات دیده شده که این ظرفیت در قانون وجود دارد.

شاکرمی با بیان اینکه از وظایف مهم کارفرمایان بر اساس فصل چهارم قانون کار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأمین وسایل حفاظت فردی، آموزش نحوه استفاده از این وسایل و نظارت بر استفاده صحیح از این وسایل از جمله وظایف کارفرمایان است.

وی در ادامه افزود: طبیعی است که تخلفات از این اصول باعث معرفی متخلفان به دستگاه‌های قضائی خواهد شد. البته از طرف دیگر نیز کارگران وظیفه دارند که از این وسایل به درستی استفاده کرده و الزامات را رعایت کنند.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پیش از این یکی از دغدغه‌های کارفرمایان برای تأمین تجهیزات بهداشتی برای کارگران بود که به لطف خدا در حال حاضر و با افزایش ظرفیت تولید کارخانجات و همچنین تبدیل خط‌های تولیدی و دیگر واحدهای تولیدی این مشکل برطرف شده و حالا مساله مهم این است که هم کارگر و هم کارفرما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ضرورت حمایت از نیروی انسانی و کارگران خطوط تولید در شرایط شیوع ویروس کرونا

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت حمایت از نیروی انسانی و کارگران خطوط تولید در شرایط شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

شاکرمی همچنین در بازدید از گروه صنعتی مگاموتور عصر چهارشنبه از خطوط تولید موتور گیربکس و اکسل بازدید و شرایط بهداشتی کارگران در محیط کار را بررسی کرد.

وی با اشاره به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر مسائل اقتصادی گفت: مساله مهم در این شرایط این است که از تولید و اشتغال با محوریت حفظ سلامتی نیروی کار مراقبت کنیم که خوشبختانه وسایل و تجهیزات لازم برای این مساله هم فراهم است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مسئولیت اجتماعی مدیران کارخانجات بزرگ در قبال حفظ سلامت شهروندان و نیروی کار خود، بر ضرورت حمایت از نیروی انسانی و کارگران خطوط تولید در شرایط شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

در ادامه این بازدید معاون روابط کار وزارت تعاون با کارگران فعال در خطوط تولید گفت و گو کرد و جویای جزئیات رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کارفرمایان شد.

شاکرمی اقدامات مدیران این مجموعه در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تأمین حفاظت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رضایت بخش اعلام دانست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا