انرژی

تولید مجتمع گاز پارس جنوبی افزایش می‌یابد

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در سال ۹۹ مطالعات و امکان سنجی برای کاهش توتال سولفور مسیر ارسالی به پتروشیمی پارس در دستور کار است که با اجرای آن میتوان تولید گاز را به مقدار ۶۰ میلیون متر مکعب در روز رساند که از ظرفیت طراحی پالایشگاه نیز بیشتر است.

حسین باغبان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه علی رغم افزایش ظرفیت‌های انجام شده قبل از سال ۱۳۹۸، در دی‌ماه سال گذشته مطالعاتی به منظور افزایش یک درصدی ظرفیت تولید پالایشگاه انجام شد و در حال حاضر اجرا شده و در مرحله تثبیت قرار داریم، اظهار کرد: همچنین مطالعاتی به منظور رفع محدودیت‌های عملیاتی با مشارکت پتروشیمی پارس در حال انجام است تا بتوانیم به بیشینه تولید خود دست یابیم.

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، راه‌اندازی پروژه مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی را از دیگر پروژه‌های با ارزش مجتمع گاز عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی این پروژه ارزش افزوده در محصول ایجاد کرده و درآمد شرکت را نیز افزایش خواهد داد.

همچنین بخوانید

به گفته وی؛ مراحل اجرایی این واحد در حال تکمیل بوده ودر سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید میعانات گازی

باغبان در خصوص تحقق برنامه‌ها در سال ۱۳۹۸ در حوزه تولید با اشاره به رشد در بخش های مختلف نسبت به سال ۱۳۹۷ نیز اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به ۹۹ درصد برنامه در تولید گاز شیرین محقق شده است.

وی با بیان اینکه برنامه تولید میعانات نیز ۱۰۰ درصد محقق شده است، گفت: در سال گذشته در تولید گوگرد نیز به حدود ۹۸ درصد برنامه تولید دست یافته‌ایم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا