انرژی

بخش صنعت رکورد رشد مصرف برق را شکست

آمار تفصیلی صنعت برق ایران در سال ۹۸ حاکی است مصرف برق مشترکان صنعتی در سال گذشته با ۰.۷ درصد رشد به ۳۴.۷ درصد رسید که بالاترین سهم مصرف مشترکان برق در سال رونق تولید محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مطابق این آمار، شاخص متوسط مصرف برق مشترکان ۷۴۱۲ کیلووات ساعت اعلام شده که نسبت به سال قبل آن ۱۳۵ کیلووات ساعت رشد نشان می‌دهد، همچنین متوسط مصرف برق مشترکان خانگی با ۶۸ کیلووات ساعت افزایش از ۲۹۶۰ کیلووات ساعت در سال ۱۳۹۷، به ۳۰۲۸ کیلووات ساعت در سال گذشته رسید.

این گزارش همچنین از بهبود روند مصرف برق در بخش روشنایی معابر کشور حکایت دارد و سهم مصرف در این بخش با ۰.۱ درصد کاهش از ۱.۹ درصد سال ۱۳۹۷ به ۱.۸ درصد در سال گذشته رسید و مصرف برق سایر مصارف با ۰.۱ درصد افزایش، رشد ۷.۴ درصدی نشان می‌دهد و همچنان به‌طور متوسط رشد ۰.۱ درصدی این بخش طی ۱۰ سال گذشته تداوم دارد.

همچنین بخوانید

آمار تفصیلی صنعت برق در سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد سهم مصرف برق مشترکان کشاورزی ۰.۵ درصد کاهش داشته که نسبت به کاهش متوسط ۰.۲ درصدی مصرف این بخش طی ۱۰ سال گذشته، کاهش بیشتری نشان می‌دهد و درعین حال سهم برق مصرفی مشترکان صنعتی با ۰.۷ درصد رشد نسبت به سال ۹۷، به ۳۴.۷ درصد رسید.

رشد مصرف این بخش مهم تولیدی طی سال ۹۸ در مقایسه با متوسط مصرف ۱۰ ساله ۱۳۸۷ تا  ۱۳۹۷ نیز به میزان ۰.۵ درصد افزایش یافته که نشان از رونق بخش صنعت در سال گذشته دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا