بورسفرابورس

استقبال ۳۰ هزار نفری از اوراق نیکوکاری فرابورس

سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی با اشاره به اینکه به کمک فرابورس اوراق نیکوکاری در دو نماد کرونا۱ و کرونا۲ از اواخر اسفندماه ایجاد شده است، گفت: مردم در قالب نماد کرونا۱ اصل مبالغ و منافع حاصل از سرمایه‌گذاری آن را برای مبارزه با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهند و در نماد کرونا۲ منافع حاصل از آن را برای تامین مالی بخش بهداشت و درمان صرف می‌کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا) به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، به گفته معاون توسعه وزارت بهداشت تاکنون ۳۰ هزار نفر از افراد حقیقی و حقوقی از اوراق نیکوکاری در بازار سرمایه استقبال کرده‌اند که حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق کرونا۱ وجوه دریافت شده و خیرین ۱۵ میلیارد تومان نیز به خرید کرونا۲ اختصاص داده‌اند.

تقوی‌نژاد افزود: این وجوه در موارد مورد نیاز وزارت بهداشت هزینه می‌شود و هیاتی ۹ نفره از افراد صاحب‌نام بخش سلامت و معتمدان بازار سرمایه به عنوان هیات امنا تعریف شده که هزینه‌ها زیر نظر آن‌ها انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، جهت‌گیری به سمت تامین مالی خرد در جهان از سال ۲۰۰۷ به این طرف را قابل توجه دانست و گفت: در سال ۲۰۱۸ شاهد بودیم که سرمایه‌گذاران بخش حقیقی و خیرین در دنیا ۱۰ میلیارد دلار به بخش سلامت کمک کرده‌اند و افق ۲۰۲۵ در این زمینه برای حدود ۳۰ میلیارد دلار پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در کشور مردم حدود ۴۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت کمک کرده‌اند و البته مردم در بسیج محله‌ها، ادارات، مساجد و گروه‌های خودجوش هم کمک‌های ویژه‌ای داشته‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره کمک‌های ارائه‌شده به وزارت بهداشت در زمان شیوع کرونا، بیان کرد: در پی اقدامات مهم دولت برای مبارزه با کرونا قرار است در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، کمک‌های نقدی و غیر نقدی افراد حقیقی و حقوقی که در اسفندماه ۹۸ و سه ماه نخست امسال برای تامین و لوازم مصرفی مورد نیازهای بیمارستان‌ها، مراکز دولتی، تحت پوشش تامین اجتماعی و نیروهای مسلح جمع‌آوری شده، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در سالِ پرداخت، محسوب شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا