اقتصاد کلان

آذربایجان غربی در ایجاد فرصتهای شغلی عملکرد خوبی داشته است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون رئیس جمهور و مسئول معین آذربایجان غربی در اقتصاد مقاومتی گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده آذربایجان غربی برنامه ریزی خوبی برای اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی داشته است.

جمشید انصاری امروز ۸ در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، تصریح کرد: با حمایتهای دولت، استان توانسته در ایجاد فرصت های شغلی، کاهش نرخ بیکاری، تحرک در واحدهای تعطیل شده و افزایش ظرفیت واحدهای فعال عملکرد خوبی داشته باشد.

وی  ابراز امیدواری کرد که با سیاست گذاری های انجام گرفته بیش از پیش جهش تولید در استان با ظرفیت های موجود محقق شود.

همچنین بخوانید

بهنام شهدی معاون اقتصادی استاندار نیز امروز ۸ اردیبهشت در این جلسه  با بیان اینکه  از محل بند (الف ) تبصره ۱۸ قانون بودجه ،سال گذشته ۳۹۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که در قیاس با سال ۹۷ از ۴۵ درصد رشد برخوردار بوده است، افزود: طی  سال گذشته ۱۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که ۷۰ درصد مصوبات اجرا و ۲۰ درصد در دست اجرا است.

وی در خصوص وضعیت تسهیلات پرداختی برای اشتغال پایدار روستایی نیز تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های انجام گرفته هیچ مغایرتی در تسهیلات پرداختی وجود نداشته است.

ناصر حضرتی پر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از ثبت ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در سامانه ملی نیپا( نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) خبر داد و گفت: این پروژه ها در بخش های زیرساختی استان از جمله توسعه سامانه های آب و فاضلاب،گوشت مرغی، تکمیل چرخه زهکشی، تولید آبمیوه و بهسازی حمل و نقل است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی تصریح کرد: ۹۳ پروژه جهش تولید از ۱۳ دستگاه اجرائی با ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان به تصویب رسید.

حضرتی پر در ادامه به وضعیت پرداخت تسهیلات به تفکیک دستگاه های اجرائی در برنامه های تولید و اشتغال در سال ۹۸ از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره کرد و گفت: سهم استان در این مورد ۱۶۰۹۳ میلیارد ریال است که ۳۳۱۳ اشتغال را در پی داشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا