بانکبانک و بیمه

رسمیت نرخ سود ۱۸ درصدی اوراق گواهی سپرده در بانک‌ها

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به تعیین نرخ ۱۵ درصد برای سود سپرده‌های بانکی تصریح کرد که در عین حال نرخ سود ۱۸ درصد نیز برای اوراق گواهی سپرده بانک‌ها برای تامین مالی بیشتر به رسمیت شناخته شده است.

حجت الله صیدی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایبِنا درباره مصوبه شورای پول و اعتبار و تمدید نرخ سود ۱۵ درصدی برای سپرده‌های یکساله اظهار داشت: سود سپرده‌های بانکی کاهش نیافته و همانند نرخ سود مصوبه شورای پول و اعتبار در سال گذشته است.

وی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها و در برخی از موارد نرخ سود ۱۵ درصدی سالیانه را با ابزارهای مختلف رعایت نمی‌کردند، گفت: جلسه اخیری که بین اعضای شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی با اعضای کانون بانک‌های خصوصی داشتیم، مقرر شد یک نظام بخشی به سود سپرده‌ها صورت بگیرد.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه مصوبه جدید شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی همانند مصوبه سال گذشته است، افزود: البته این مصوبه تاثیری بر سودآوری بانک‌ها ندارد.

صیدی گفت: از سوی دیگر بر اساس این مصوبه انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ ۱۸ درصد به رسمیت شناخته شد و بانک‌ها در زمانی که بخواهند تامین مالی بیشتری داشته باشند، می‌توانند از این محل و با انتشار اوراق، تامین مالی خود را انجام دهند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا