ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کشف یک آسیب پذیری خطرناک در آنتی ویروس‌های معروف

محققان و کارشناسان امنیتی به تازگی از کشف یک آسیب‌پذیری خطرناک در ۲۸ نرم‌افزار آنتی‌ویروس معروف خبر داده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به تازگی پژوهشگران و کارشناسان موسسه تحقیقاتی RACK911 Labs که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، با انتشار گزارش جدیدی مدعی شده اند که آسیب‌پذیری و حفره امنیتی موسوم به Symlink Race را در ۲۸ نرم افزار آنتی ویروس مشهور جهان کشف و پیدا کرده‌اند که می تواند اطلاعات و فایل های حساس موجود در آنتی ویروس و حتی سیستم عامل کاربر را از بین ببرد و با از کار انداختن نرم افزار و سیستم عامل منجر به مختل کردن عملکرد رایانه شود.

کارشناسان این موسسه تحقیقاتی و امنیتی در گزارش خود ادعا کرده اند که از سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون به بررسی حفره‌های امنیتی و آسیب پذیری های موجود در نرم افزارهای آنتی ویروس مشغول بوده اند و هم اکنون ۲۸ نرم افزار در سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مک را شناسایی و کشف کرده اند که این مشکل امنیتی را دارند.

همچنین بخوانید

این گروه امنیتی همچنین اعلام کرده است که پس از کشف آسیب پذیری های مذکور به شرکت های سازنده و توسعه دهنده نرم افزارهای آنتی ویروس مربوطه اطلاع رسانی شده و آنها نیز با بیانیه‌های رسمی به برطرف کردن این مشکل پرداخته اند. البته برخی از آنها تنها به رفع باگ مذکور بسنده کرده و در این مورد هیچ اطلاع رسانی انجام نداده‌اند.

طبق گزارش های منتشر شده در وبسایت تک رادار، در تصویر زیر نام و اسامی نرم افزارهای آنتی ویروسی که این محققان آسیب‌پذیری Symlink Race را در آنها کشف کرده‌اند، آمده است:

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا