بانکبانک و بیمه

غیرمجازها یا مجوز بگیرند یا تعطیل کنند


سخنگوی دولت گفت: بانک مرکزی باید فعال عمل کند و تاکید کرده است که بدون مجوز‌ها یا مجوز بگیرند و یا تعطیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با اشاره به اعتراض بانک‌ها درباره پایین آمدن سود بانکی گفت: عقل و منطق با توجه به تورم این است که نرخ پایین بیاید و دولت دو کار می‌تواند انجام دهد؛ یک سرکوب مالی و دیگری فراهم کردن ساز و کار است.

نوبخت گفت: چرا سود بانکی بالا است؟ بانک‌ها از دو طریق می‌توانند سود به مردم بدهند؛ یکی استفاده از سرمایه است و دیگری بازپرداخت از طریق پول خود مردم است.
رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برخی بانک‌ها پول مردم را برای تسهیلات پرداخت کردند که بخشی از آن بازنگشته است.
او در ادامه افزود: دولت خود را  موظف دانست این بخش از بدهی‌های بانک‌ها را پرداخت کند. دولت دو کار مهم انجام داد که بالا بردن سرمایه‌گذاری و کاهش مطالبات بانکی بود.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در این دولت ۲۹ هزار میلیارد تومان سرمایه بانک‌های دولتی را اضافه کردیم و ۱۳ هزار و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی آنها را پرداخت کردیم.
 
کاسپین مجوز دارد ولی فرشتگان ندارد
او درباره موسسات مالی هم عنوان کرد: بانک مرکزی باید یا مجوز بدهد و یا حدود مجوز را تعیین کند، اگر بانک مرکزی بی‌تفاوت باشد جمع کردن این جریان مشکل خواهد شد.
سخنگوی دولت ادامه داد: بانک مرکزی باید فعال عمل کند و تاکید کرده است که بدون مجوز‌ها یا مجوز بگیرند و یا تعطیل کنند.
او افزود: کاسپین مجوز دارد ولی فرشتگان ندارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بانک مرکزی موسساتی که خارج از مجوز عمل می‌کنند را موظف کرده که سپرده خود را بگذارند برخی مقاومت کردند که بانک مرکزی موفق شد.
او خاطرنشان کرد: مردم حق دارند و بانک مرکزی تا این لحظه تلاش کرده که حق مردم را پس بگیرد، حتی بانک‌های دولتی که متعلق به نهادهایی هم هستند نیز بانک مرکزی آنها را موظف به همین کار کرده که حق کسی ضایع نشود.
نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مقابل احداث این موسسات گرفته نشد، گفت: ما وارث این موسسات بودیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا