بورسبورس انرژی

از شمار دو چشم یک تن کم…..

سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران طی پیامی درگذشت محمدرضا مقدسی عضو سابق شورایعالی بورس را تسلیت گفت.
حسینی

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، در پیام تسلیت مدیرعامل بورس انرژی ایران آمده است:

                                                                                                                         از شمار دو چشم یک تن کم             وز شمار خرد هزاران بیش

خبر درگذشت استاد ارجمند و مدیر برجسته بازارهای مالی کشور جناب آقای محمدرضا مقدسی همه ما را متأسف و غمگین نمود. صحبت از بزرگ مردی است که برشمردن ویژگی های حرفه ای و اخلاقی وی کاری بس سخت و دشوار است. آگاهی و تسلط بی نظیر او در حوزه بانک و بورس برهیچ کدام از اهل فن پوشیده نیست. مدیری توانمند، دارای اخلاق حرفه ای، باهوش و اهل مطالعه. همواره نگاهی بلند مدت داشت و امیدوار به آینده. ظرایف و دقایق کار را می دانست و اهل جوان گرایی و نوگرایی بود. اگر توصیه ای می کرد حتماً مقدمه صحبت یا نوشته­اش مزین به آیه­ای از قرآن یا حدیثی از پیامبر عظیم الشان و ائمه اطهار(سلام الله علیهما) بود. شخصیتی بسیار متواضع داشت، خوش محضر بود و برخوردار ازکلامی گیرا و با نفوذ. برای کار حرفه ای خود وقت می گذاشت، درجلسات منظم حاضرمی شد و حضورش تأثیرگذار و پربرکت بود.

 دریک کلام استاد علم و عمل و اخلاق بود.

اینجانب به نوبه خود ضایعه درگذشت ایشان را به خانواده معزز و محترم ایشان، جامعه مالی کشور و همه علاقمندان و دوستان ایشان تسلیت عرض می نمایم و برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه ایزد منان خواستارم.

درپایان علاقمندم اذعان کنم که در طی ۱۵ سال گذشته هر ازچند گاهی توفیق دیدار و استفاده از تجارب و رهنمودهای ایشان را داشتم که انصافاً مفید و ارزشمند بود. در ۲ ماه گذشته بواسطه الزامات قرنطینه خانگی امکان دیدار حضوری فراهم نبود و ازطریق فضای مجازی با ایشان مراوده داشتم. دقیقاً دو هفته قبل دو پیام ازایشان دریافت کردم که برای من عبرت­آموز بود و لذا آنها را عیناً ذکر می­کنم.

گابریل گارسیا مارکز نویسنده شهیر کلمبیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در کتاب مجموعه داستان های کوتاه زائران غریب “سفر بخیر آقای رئیس جمهور” نظریه ای درباره “پیری” ارائه میدهد به این مضمون:

روزی می رسد که نسبت به همه چیز بی تفاوت می‌شوی. نه از بدگویی‌های دیگران می‌رنجی و نه دلخوش به حرف‌های عاشقانه‌ی اطرافت؛ به آن روز می‌گویند: “پیری” .

آن روز، ممکن است برای برخی پس از سی سال از اولین روزی که پا به این دنیا گذاشته اند؛ فرا برسد و برای برخی پس از هشتاد سال هم هرگز اتفاق نیفتد. این دیگر به چگونه تا کردن زندگی با انسان‌ها بستگی دارد! . “

برداشت خودم نسبت به این دیدگاه آنست که چندین ده سال است که ” پیر ” شده ام

برداشت من از آن نظریه مطلقاً ” بی تفاوتی نیست ” شاید هم پختگی باشد، شاید هم قرار گرفتن در مسیر مقام ” رضا “

شاید هم آرامش حاصل از عقل آنچه که خود در مسئولیتهای اجرائی تجربه کردم، آنکه رعایت آن در بلند مدت نه تنها هیچ گزندی
نمی رساند بلکه ضامن موفقیت در کار خواهد بود .

بهر حال از نظر خود شخص، اسمش را هرچی بگذاریم، حال خوشی است

النهایه اینکه فراموش نکنیم که خداوند متعال در قرآن به رسولش در این زمینه رهنمود داده است.

سیدعلی حسینی

مدیرعامل بورس انرژی ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا