امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

گام بلند خوزستان برای ارتقای امنیت غذایی کشور

اهواز- استاندار خوزستان گفت: با پیش‌بینی تولید حدود ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی، خوزستان گام بلندی برای ارتقای امنیت غذایی ایران برداشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جریان بازید وزیر جهاد کشاورزی از بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: ذخایر ذرت و خوراک دام و طیور در استان خوزستان از طریق بندر امام خمینی (ره) به میزان قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که بیش از دو میلیون تن موجود است.

وی افزود: یک سری ناهماهنگی‌های داخلی بین بخشی در دستگاه‌های اجرایی بود که در جلسات حل‌وفصل شده است و با حضور وزیر جهاد کشاورزی آخرین هماهنگی‌ها انجام خواهیم داد تا که این مشکلات رفع شود و این محمولات خارج شوند و در نقاط مختلف کشور توزیع کنیم. از این بابت مشکلات خاصی نخواهیم داشت و موجودی و میزان محمولات به اندازه کافی وجود دارد.

گام‌های بلند خوزستان برای ارتقای امنیت غذایی

استاندار خوزستان در ادامه به میزان تولیدات کشاورزی در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: ما امیدوار هستیم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم، ۱۰۰ هزار تن کلزا، یک میلیون تن چغندر و جو و دیگر محصولات کشاورزی را خریداری کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم که ۵.۵ تا ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کنیم و برای امنیت غذایی و امنیت اقتصادی کشور گام‌های بلندتری برداریم.

وی در پایان گفت: تلاش ما همچنان برای هماهنگی با وزارت‌های جهاد کشاورزی و نیرو برای برنامه‌ریزی کشت‌های تابستانه و تحقق ارتقای تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی کشور ادامه دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا