امور زیربناییراه و ساختمان

۸ هزار میلیارد ریال به مسافران هوایی بازگردانده شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار میلیارد ریال توسط شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی بدون کسر هزینه لغو سفر به مسافران بازگردانده‌ شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا جعفرزاده اظهارداشت: از ابتدای ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی بازگرداندن مبلغ بلیت های کنسل شده را آغاز و مصصم به اجرای آن شدند به گونه ای که براساس گفته های معاون وزیر گردشگری تاکنون ۹۵درصد مسافرانی که سفرشان کنسل شده پول بلیت خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های هواپیمایی خارجی نیز در حال بازگرداندن پول مسافران هستند افزود: اعطای امتیازاتی به مسافران به عنوان جایگزین استرداد بلیت یکی از روش های معمول بین مسافران و شرکت های هواپیمایی به شمار می رود به گونه ای که شرکت هواپیمایی با رضایت مسافر در همان مسیر و یا مسیر توافقی در زمان دیگر  به صدور بلیت اقدام می کنند اما از بدو شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ۹۸ و کنسل شدن پروازها، سازمان هواپیمایی کشوری اهتمام خود را بر بازگرداندن تمامی مبالغ بلیتهای کنسل شده بدون کسر جریمه به مسافران قرار داد همین پیگیری ها موجب شد مبلغ مذکور به مسافران بازگردد.

جعفرزاده با بیان اینکه نظارتها و پیگیری ها تا به سرانجام رسیدن بخشنامه سازمان هواپیمایی ادامه خواهد داشت گفت: سامانه ثبت شکایات سازمان هواپیمایی کشوریwww.cao.ir آماده دریافت هرگونه تخلف احتمالی در این زمینه است. 

وی در پایان تاکید کرد: این سازمان با تمام توان همکاری های لازم در خصوص رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و همکاری و همیاری با پیشگامان سلامت را داشته و خواهد داشت و از هرگونه اقدامی که منجر به حفظ سلامت مردم شود دریغ نخواهد کرد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا