بین الملل

نگرانی چشم بادامی ها از پیامدهای کرونا

مقامات ژاپن و کره جنوبی نسبت به پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، مون جا این، رییس جمهور کره جنوبی با بیان اینکه باید آماده مواجهه با بدتر شدن پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر روی اقتصاد باشیم گفت: نگرانی اصلی من در حال حاضر وضعیت بازار کار است. 

وی هم چنین با اشاره به در نظر گرفتن  اعتبارات اضافه برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور در برابر کرونا گفت که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیایی احتمالا در سه ماهه دوم امسال عملکرد بدی خواهد داشت. 

همچنین بخوانید

در سه ماهه نخست امسال رشد اقتصادی کره جنوبی به منفی ۱.۴ درصد رسید که بدترین عملکرد فصلی این کشور از سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می شود. 

از سوی دیگر هاروهیکو کورودا، رییس بانک مرکزی ژاپن با نگرانی از پیامدهای مخرب کرونا بر روی اقتصاد جهانی گفت که بخش بانکی در هفته های اخیر به شدت تحت فشار گرفته و این مساله بر روی توانایی بانک ها در مدیریت بحران های پیش رو تاثیر گذاشته است. 

کورودا که در جمع نمایندگان مجلس ژاپن حاضر شده بود از برنامه ریزی برای ورود گسترده تر این بانک به بازارهای مالی و خرید اوراق بدهی شرکت ها برای جلوگیری از ورشکستگی آن ها خبر داد و و افزود که بانک مرکزی به کمک دولت در کنار بخش خصوصی خواهد ایستاد. 

رییس بانک مرکزی ژاپن در بخش دیگری از سخنانش گفت که ممنوعیت های مسافرتی و تقاضا از خانوارها برای باقی ماندن در خانه باعث شده است تا تقاضای مصرفی در مقایسه با ماه های گذشته به شدت کاهش یابد. 

دولت ژاپن بودجه خود برای مقابله با کرونا را از یک تریلیون دلار به ۱.۱ تریلیون دلار افزایش داده تا بدین ترتیب حمایت بیشتری از خانوارهای ژاپنی انجام دهند. انتظار می رود اقتصاد ژاپن در نتیجه شیوع کرونا و تعویق برگزاری مسابقات المپیک تا پایان امسال با رشد منفی مواجه شود. تاکنون بیش از ۱۱ هزار ژاپنی به کووید-۱۹ مبتلا و بیش از ۲۵۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا