بورسبورس اوراق

شاخص بورس در چه صورت برای مدت طولانی رشد می‌کند؟

ایسنا/البرز یک فعال بازار سرمایه با بیان اینکه روزهای خوب و بد در بورس دائمی نیست، گفت: در بورس ما هر کس با دید بلند مدت وارد شود می‌تواند موفق باشد.

همایون دارابی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص رشد اخیر شاخص بورس و ورود پول قوی به بازار سرمایه و ابهامات در خصوص ادامه این روند گفت: با قرار گرفتن بورس در این وضعیت، توپ در زمین دولت است و در خصوص ادامه این روند ما هم منتظر هستیم ببینیم دولت چه کاری انجام می‌دهد.

دارابی ادامه داد: اگر دولت بتواند شرکت‌های با پتانسیل خوب خود را وارد بازار کند و همچنین هلدینگ‌ها، بانک‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های زیرمجموعه خود را به فروش شرکت‌های کوچک و انتقال سرمایه به طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی کلان دولت تشویق کند ما انتظار داریم بازار برای مدت طولانی رشد کند.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر بازار بسته باشد و تعداد شرکت‌ها ثابت بماند، این پمپاژ و ورود پول قوی به بازار باعث رشد قیمت‌ها تا حد غیرقابل دفاعی می‌شود که بعضاً این مساله را در مورد برخی شرکت‌های کوچک می‌بینیم.

عضو انجمن توسعه سرمایه‌گذاری حرفه‌ای ایران ادامه داد: امیدواریم سهامداران شرکت‌های کوچک به خصوص آن شرکت‌هایی که متعلق به بنیادها، نهادها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی هستند سهام خود را عرضه و مانع از رشد بیش از اندازه قیمت شوند چون منفعت و سود کلی در اقتصاد ما این است که همه چیز آهسته و پیوسته باشد و تحولات کوتاه مدت نباید باعث فراموشی اهداف بلندمدت شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا