انرژی

فردا چهلمین سد ساخته شده در دولت‌ تدبیر و امید افتتاح می‌شود

وزیر نیرو از افتتاح چند طرح عمرانی در استان ایلام در قالب پویش «الف ب ایران» توسط رییس‌جمهور در روز پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به وضعیت فعالیت کارکنان بخش‌های مختلف وزارت نیرو در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: مدتی قبل اشاره شد که همکاران ما در صنعت آب و برق مشغول فعالیت هستند و سعی می‌شود که آب و برق به بهترین کیفیت فراهم شود تا بتوانیم در کنار مصرف صحیح مردم، آب باکیفیت و برق کافی را تولید کنیم.

وی افزود: در تمام نیروگاه ها و تصفیه‌خانه‌ها کارکنان باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و محیط امن و بهداشتی باشد تا کار اصلا متوقف نشود.

وزیر نیرو با اشاره به پویش هفتگی «الف ب ایران» در سطح کشور اظهار کرد: فردا  در قالب این پویش طرح‌هایی با ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به وزارت نیرو در استان ایلام توسط رییس‌جمهور به صورت ویدیوکنفرانس افتتاح می‌شود که از جمله آن‌ها سد مخزنی شهدای ایلام است که چهلمین سد ساخته شده در دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

اردکانیان افزود: با افتتاح این سد در استان ایلام هم اثر مثبت در کیفیت آب شرب را شاهد خواهیم بود و هم در عین حال آب صنعتی در این منطقه تامین خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح شبکه‌های آب‌رسانی و زهکشی در قالب این پویش اظهار کرد: با افتتاح این شبکه هم شاهد اشتغال‌زایی هستیم و هم این کار کانون‌های محلی ریزگردها را کنترل می‌کند.

وزیر نیرو تاکید کرد: امسال برنامه‌های وسیعی برای بهره‌برداری از این شبکه‌ها با همکاری وزارت کشاورزی داریم. شبکه‌هایی که نقش مهمی در سبز کردن اراضی کشاورزی و تولید مواد غذایی ایفا می‌کنند.

اردکانیان با اشاره به جزئیات این طرح افزود: این طرح به افتتاح ۲۲ هزار و دویست هکتار اراضی شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی در دشت فکه می‌انجامد و علاوه بر کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و قطع وابستگی به ایجاد اشتغال پایدار به تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر می‌انجامد و در کنارش امر بیابان‌زدایی نیز عملی می‌شود.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به جایگاه آب باکیفیت در امر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی تاکید کرد: همکاران ما در وزارت نیرو در این زمینه فعال هستند و با توجه به جایگاه آب باکیفیت و سالم در رعایت بهداشت، ما سعی می‌کنیم که آب باکیفیتی را تامین کنیم و خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداریم و امیدواریم مردم هم با مصرف صحیح ما را یاری کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا