امور زیربناییراه و ساختمان

تمام شرکت‌های حمل و نقلی تا پایان اردیبهشت ماه بسته حمایتی دریافت می‌کنند/ الزام انجام پرواز با ظرفیت ۶۰ درصدی مسافرگیری

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در روزهای آینده تمام شرکت‌های واجد شرایط پیامک دریافت بسته حمایتی را دریافت می‌کنند و پس از آن این شرکت‌ها به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند تا مراحل پرداخت تسهیلات انجام شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در انواع شقوق حمل و نقل اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل هواپیماها هستند و تمام پروازها باید با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماها انجام شود.

وی گفت: هر ایرلاینی که این پروتکل‌ را رعایت نکند متخلف است و سازمان هواپیمایی باید با این شرکت برخورد داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه موضوع فاصله‌گذاری هوشمند در تمام شبکه‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای لازم‌الاجرا است، گفت: جزئیات این پروتکل‌های بهداشتی به تمام شرکت‌ها ابلاغ شده است.

وی درباره مشکلاتی که در کنسلی پروازها ایجاد شده و مردم مطالباتی از برخی از شرکت‌ها دارند، ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم اکثر هزینه کنسلی پروازها به مردم پرداخت شده است و حساب و کتاب‌ها انجام شده است.

اسلامی گفت: بعضا افرادی بدون قرارداد با ایرلاین‌ها و شرکت‌های فروش بلیت قرارداد امضا کردند یا عده‌ای هم در خارج از کشور به صورت اینترنتی خرید کرده‌اند که در حال بررسی این موارد هستیم تا هرچه سریع‌تر هزینه کنسلی این موارد هم به مردم پرداخت شود.

وی تاکید کرد: با ستاد ملی مبارزه با کرونا هم توافق کردیم تا بسته حمایتی به شرکت‌های مسافری و فروش بلیت ارائه شود تا برای پرداخت هزینه‌های کنسلی بلیت به مردم مشکل نقدینگی نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شرکت‌های فعال در حمل و نقل مدعی هستند که بسته حمایتی هنوز به دست آنها نرسیده است و در صورت تاخیر ناچار به تعدیل نیرو می‌شوند، گفت: اولویت ما در ارائه بسته‌های حمایتی، افراد و اشخاص هستند. در ابتدا این بسته‌های حمایتی به افراد داده می‌شود و پس از آن شرکت‌ها این بسته حمایتی را دریافت می‌کنند.

اسلامی از پرداخت و ارائه بسته‌های حمایتی به تمام شرکت‌های شناسایی شده تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در روزهای آینده تمام شرکت‌های واجد شرایط پیامک دریافت بسته حمایتی را دریافت می‌کنند و پس از آن این شرکت‌ها به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند تا مراحل پرداخت تسهیلات انجام شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه بسیاری از صاحبان بار و خطوط کشتیرانی و شرکت‌های حمل بار به دلیل اعمال ضوابط و مقررات قرنطینه در کشورهایی مانند هند دچار خسارت‌های قابل توجهی ناشی از پرداخت جریمه بابت تاخیر در تخلیه بار شده‌اند و آیا وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای برای جبران این خسارت‌ها و مذاکره با مقامات کشور هند برای عدم جریمه در این شرایط قرنطینه دارد، گفت: این مشکل را به سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت منتقل می‌کنم و این وزارتخانه مسئول پیگیری این مشکل است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در دوران کرونا بی‌وقفه با سران و سفرای کشورهای مختلف برای حل این مشکلات مذاکره و جلسات داشتیم، البته درباره این مشکل در کشور هند چیزی نشنیده‌ام اما این مسئله پیگیری خواهد شد.

اسلامی همچنین درباره تامین سرمایه چند پروژه زیرساختی از طریق بازار سرمایه اظهار داشت: برای تامین مالی ۱۲ پروژه بزرگ زیرساختی در حال مذاکره با بورس هستیم.

وی با بیان اینکه در شرایط استقبال مردم از بورس این پروژه‌ها هم جذابیت قابل توجهی برای سهامداران خواهد داشت، گفت: جزئیات این اقدام از جمله تعداد پروژه‌ها و مبالغ را در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: چند الگو برای این اقدام وجود دارد که یکی از آن طراحی صندوق پروژه و دیگری بسته تجمعی است که در حال مذاکره برای تعیین الگوی این اقدام هستیم.

اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها در مرز ایران- ترکیه گفت: در تمام مرزها پروتکل‌ها و ضوابطی برای مهار کرونا وجود دارد اما در رابطه با کشورها از جمله ترکیه ترددها به صورت اقدام متقابل انجام می‌شود و اگر کامیونی از ترکیه وارد خاک ایران می‌شود و اگر کامیون‌ ایرانی وارد مرز ترکیه شود کامیون‌های ترک هم می‌تواند از مرزهای ایران عبور کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا