انرژی

۱۲۵ پروژه توسعه‌ای در بخش‌های آب و کشاورزی در ایلام افتتاح و یا اجرای آنها آغاز شد

افتتاح ۲۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در شهرستان دهلران و همچنین افتتاح سد مخزنی شهدای ایلام (گلال) با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های مهم وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام است که با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، افتتاح شبکه آبیاری در ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران، مهران و ایوان و ده‌ها طرح در حوزه‌های دام و طیور، گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۴۸۲ میلیارد تومان از جمله طرح‌هایی است که در بخش کشاورزی در استان ایلام با دستور رئیس جمهور افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

افتتاح طرح جنگل‌کاری ده‌هزار هکتاری و توسعه جنگل در سطح استان ایلام ، افتتاح ۱۱ طرح دام و طیور در شهرستان‌های ایوان، چرداول و دره‌شهر، افتتاح ۴ سیلوی ذخیره گندم در چرداول و دهلران، از دیگر طرح‌هایی است که بهره برداری از آنها آغاز شد.

از دیگر طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شد می توان به مجتمع گلخانه‌ای صالح‌آباد، ۳ طرح زیربنایی آب و خاک در شهرستان‌های دره‌شهر، ملک‌شاهی، ایوان و مهران و همچنین طرح تأمین آب شرب مناطق عشایری شهرستان ایوان و طرح احداث پل گیلانه در شهرستان ایوان اشاره کرد.

افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در استان ایلام، برای ۱۲ هزار و ۶۳۰ نفر به طور مستقیم و یا غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا