امور زیربناییتعاون و اشتغال

نقش برجسته کارگران در کنترل شیوع کرونا و رفع کمبودکالاهای اساسی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت روز کارگر، از نقش برجسته کارگران در کنترل شیوع کرونا به دلیل افزایش تولید ماسک و محصولات بهداشتی تقدیر کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت یازدهم اردیبهشت روز کار و کارگر پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است

«کارگران، همواره از اقشار تأثیرگذار در تاریخ کشورمان بوده‌اند و نیز نقش ارزنده‌ای در پیشرفت و توسعه میهنمان داشته اند. اما امسال «روز کارگر» در حالی فرا رسید که نقش کارگران، بیش از پیش برای همگان اثبات شده است.

در شرایطی که «فشار حداکثری» و تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه طی ماه‌های گذشته به نقطه اوج رسیده و دشمن، روند تأمین نیازهای کشور و مایحتاج مردم و خصوصاً اشتغال را نشانه گرفته است، تلاش مضاعف و صبورانه کارگران، از جمله اصلی‌ترین عوامل ناکامی طراحان و مجریان تحریم‌های دشمنان شده است.

کارگران امروز سرداران جبهه نبرد با تروریسم اقتصادی آمریکا هستند و یک بار دیگر کارنامه‌ای درخشان در تاریخ کشور از خود برجای گذاشته اند.

از سوی دیگر، در پی شیوع جهانی و ناگهانی ویروس منحوس کرونا، ایران از جمله کشورهایی بود که توانست به سرعت گسترش این بیماری را مدیریت کند. یکی از علت‌های این موفقیت، تأمین میلیونی ماسک و سایر تجهیزات پزشکی حتی پیچیده موردنیاز از بازارهای داخلی است که توسط کارگران عزیز کشورمان دوش به دوش ملت قهرمان ایران تولید شد و حتی ظرفیت صادرات برخی از این اقلام را نیز ایجاد کرد.

هم زمان، پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور که در برخی از کشورهای حتی پیشرفته به علت هجوم مردم برای ذخیره مایحتاج خود، قفسه‌های فروشگاه‌ها خالی شدند اما در کشورمان با وجود تنگناهای واردات به علت تحریم‌ها چنین اتفاقی نیفتاد.

بخشی از علت این رخداد مهم ریشه در فرهنگ والای ایرانیان و همچنین اعتماد مردم به توانمندی مدیریتی دولت دارد اما نباید از یاد برد که تولید کالاها به قدر نیاز و حتی فراتر از نیازهای مردم باعث اطمینان خاطر مردم شده و آنان می‌دانند هر وقت به فروشگاه‌ها مراجعه کنند کالاها به وفور موجود است و این افتخار هم مرهون تلاش کارگران است که علی رغم وجود خطر ابتلاء به ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور مداوم در واحدهای تولیدی و جهد و کوشش شبانه روزی، نگرانی از کمبود کالاها را از بین برده‌اند.

درواقع، در مقابله با کرونا، علاوه بر کادر درمانی که به عنوان سربازان سلامت در خط مقدم نبرد با این ویروس خطرناک هستند و از سلامت و جان مردم صیانت می‌کنند، کارگران نیز با تأمین کالاها و اقلام معیشتی مردم، نقش مهمی در مقابله با کرونا دارند که باید قدردان آنان بود.

دولت، از تنگناهای معیشتی بخش‌هایی از مردم به خوبی آگاه است، نیک می‌دانیم گروهی از هموطنان و کارگران عزیزمان برای تأمین معیشت، چند کار انجام می‌دهند.

بخشی از این مشکلات ناشی از تروریسم اقتصادی کاخ سفید است که هرچند، با مقاومت مردم و به‌ویژه کارگران، راه به جایی نبرده و ناکام مانده، اما مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است.

بخش دیگر هم پیامد رکود کرونایی است که همه کشورهای جهان را درگیر کرده است.

امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، تنگناهای معیشتی آنان کاهش یابد.

در این میان، کارگران از جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های حمایتی دولت برخوردار هستند. اولویت دولت، مانند گذشته، صیانت از اشتغال موجود است و کسب‌وکارهایی که از رکود کرونایی آسیب بیشتری دیده‌اند از حمایت دولت بهره‌مند می‌شوند تا کارگران با انگیزه کافی همچنان میدان‌دار تولید باشند.

روز کارگر و هم ماه مبارک رمضان را که امسال با روز و هفته متعلق به کارگران مقارن شده، به تمامی کارگران عزیز کشورمان، این تلاش گران بی‌ادعا و ارزشمند، تبریک می‌گویم.

همچنین فرصت را مغتنم شمرده و از کارفرمایان نیز که همواره و به ویژه در تنگناهای کرونایی اخیر کنار دولت بودند و همراهی مناسبی نیز با کارگران داشته‌اند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم با همگامی دولت، کارگران و کارفرمایان، شاهد روزهای بهتری برای جامعه کارگری، تولیدکنندگان و اقتصاد ایران باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا