بورسبورس اوراق

رشد پرتفوی بورسی «شفا»

شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در صورت های مالی ۱۲ماهه از رشد ۲۵هزار و ۹۰۲میلیارد و ۱۲۵میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از(سنا)، شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ اعلام کرد که به ازای هرسهم ۲۰ریال زیان شناسایی کرده است.

این شرکت در دوره مالی مورد گزارش با زیان عملیاتی ۷۱میلیارد ریالی و زیان خالص ۲۳میلیارد ریالی مواجه شده است. از سوی دیگر سود انباشته پایان دوره آن یک هزار و ۲۰۴میلیارد ریال منتشر شده است.

«شفا» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس با رشد ۲۵هزار و ۹۰۲میلیارد و ۱۲۵میلیون ریالی همراه شده است که بهای تمام شده آن با افت ۲۳میلیارد ریالی به مبلغ ۲هزار و ۱۰میلیارد ریال و ارزش بازار آن نیز با رشد ۲۰هزار و ۷۶۳میلیارد ریالی به ۲۷هزار و ۹۱۲میلیارد ریال بالغ شده است.

این شرکت در یکال مالی گذشته ۴۴۴میلیارد و ۵۶۶میلیون ریال سهم واگذار کرده که سود این واگذاری به مبلغ ۹میلیارد و ۱۲۸میلیون ریال بالغ شده است. همچنین سهام بورسی خریداری شده در این دوره به مبلغ ۴۱۲میلیارد و ۹۴میلیون ریال رسید.

«شفا» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی آتی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که بررسی و اقدامات لازم را برای عرضه اولیه شرکت دارو سازی دانا (سهامی عام)، شرکت پخش رازی (سهامی خاص) و شرکت رامو فارمین (سهامی خاص) موضوع صفحه ۱۷ گزارش تفسیری پیوست و تحقق فروش املاک و آپارتمان شرکت در سال آتی را انجام داده است.

از سایر برنامه های با اهمیت این شرکت به فروش املاک اشاره شده است که ازاین بابت آگهی مزایده فروش در روزنامه کثیر انتشار این شرکت در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ منشر که آگهی مزایده درج که مراحل اداری مورد نیاز جهت فروش آن در حال پیگیری است. همچنین خرید ساختمان جهت دفتر مرکزی در دستور کار هیات مدیره قرار دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا