امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

یگان حفاظت از منابع آبزیان باید تقویت شود

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور گفت: باید یگان حفاظت از منابع آبزیان را به عنوان ضابط قضایی تقویت کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید پرویز محبی نوذر افزود: بخشی از منابع دریا مانند میگو به لحاظ خصوصیت زیستی در کف دریا زندگی می‌کنند و برای صید آن‌ها حتماً باید از کشتی‌های ترال استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای ترال‌های مجاز، همه کنترل‌های لازم را بر روی ابزار و شیوه‌های صید و موقعیت جغرافیایی فعالیت آن‌ها داریم، اما مشکل ما با آن بخش‌هایی است که بدون مقررات، این کار را انجام می‌دهند.

محبی نوذر با اشاره به اینکه همه این شناورهای غیر مجاز، ایرانی هستند، گفت: بخشی از شناورهای خارجی در صیدگاه‌های ما حضور دارند، اما روش آنها، ترال نیست.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت از منابع آبزیان بر اساس قوانین، متولی برخورد با صیدهای غیر مجاز است، افزود: متأسفانه توان نظارتی ما کافی نیست و نمی‌توانیم بر همه گسترده دریا نظارت کنیم.

مجتبی نوذر اضافه کرد: ورود دستگاه‌های قضائی برای برخورد با صیادی‌های غیر مجاز خبر خوبی است و از آن استقبال می‌کنیم و موجب کاهش صیدهای غیر مجاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی و تجهیزات در حداقل هستیم، افزود: از کمک نهادهای دیگر در چارچوب قوانین استقبال می‌کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا