امور زیربناییتعاون و اشتغال

پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی کرونا به تعاونی ها

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های اعتبار گفت:مصوبه پرداخت وام ۲۰میلیون تومانی به تعاونی‌ها مسکَن است ودرمان نیست.باید زیرساخت های اداری را اصلاح وتعاونی ها را به بانک مرکزی متصل کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، محمد حسین کرامت به آمار جامعی از تعاونی‌ها اعتبار پرداخت و اظهار داشت: نزدیک به ۸۰۰ تعاونی اعتبار فعال در کشور داریم که حدود ۲۰۰ تعاونی از بانک مرکزی مجوز دارند. ۳۵۰ تعاونی در حال اخذ مجوز بوده و مابقی آنها تا کنون مجوز بانک مرکزی را اخذ نکرده اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های اعتبار کشور افزود: تمامی تعاونی‌ها ما قابل وثوق هستند اما خوشنام ترین آنها، تعاونی اعتبار کارکنان مادر تخصصی بازرگان دولتی ایران، تعاونی اعتبار چاپخانه دولتی ایران، تعاونی اعتبار اعضا و کارکنان و بازنشستگان سازمان امور مالیاتی و تعاونی اعتبار سازمان جنگل‌ها و جهاد کشاورزی هستند.

کرامت ادامه داد: با شیوع کرونا ما آسیب نسبتاً کمتری از کرونا دیدیم اما معتقدم کرونا می‌تواند رنسانسی ایجاد کرده و موجب جهش در اقتصاد شود. تعاونی‌های اعتبار اگر به سیستم بانکی متصل شوند و کمیته‌ای متشکل از نماینده بانک مرکزی، نماینده اتحادیه و نماینده اتاق تعاون شکل بگیرد می‌تواند در ارتقا جایگاه تعاونی‌های اعتبار را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: مصوبه پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به تعاونی‌ها مسکنی بر کرونا هستند اما به طور کامل درمانگر نیستند. ما باید زیرساخت‌های اداری را اصلاح کنیم و تعاونی‌ها را به بانک مرکزی متصل کنیم که این مهم، فاکتورهای مثبتی همچون شفافیت، کاهش رفت و آمد شهری و … را به دنبال دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا