اقتصاد کلانبانک

تومان و قران جایگزین اسکناس‌ و مسکوکات فعلی می‌شوند

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه «تومان» و «قران» همزمان با پول فعلی، در کل کشور جاری و تدریجاً جایگزین اسکناس‌ها و مسکوکات فعلی می‌شوند، اعلام کرد: واحد پول ملی «تومان» می‌شود و هر یک «تومان» نیز معادل ۱۰۰ «قران» خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نمایندگان مجلس طی بررسی لایحه حذف چهار صفر از پول ملی تصویب کردند تا در سه سال آینده واحد پول کشور از ریال به تومان تغییر پیدا کند که در این زمینه، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: صبح امروز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه پیشنهادی دولت، مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی و تعیین «تومان» به عنوان واحد پول ملی، که توسط بانک مرکزی ارائه شده بود، به تصویب رسید.

وی ادامه داد: براساس ماده واحده مصوب مجلس، بعد از اقدامات اجرایی مورد نیاز، واحدپول ملی جدید «تومان» می‌شود که معادل ۱۰.۰۰۰ «ریال» جاری خواهد بود. هر یک «تومان» نیز معادل ۱۰۰ «قران» خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان اظهار کرد: «تومان» و «قران» همزمان با پول فعلی، در کل کشور جاری شده و تدریجاً جایگزین اسکناس‌ها و مسکوکات فعلی می‌شوند. لازم می‌دانم از هیأت وزیران، کمیسیون‌های اقتصاد و برنامه و بودجه، خصوصاً نمایندگان مجلس، که امروز با رأی قاطع خود، ماده واحده حذف چهار صفر از پول ملی را به تصویب رساندند، قدردانی کنم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا