بین الملل

تورم کره جنوبی در حال صفر شدن!

نرخ تورم کره جنوبی به ۰.۱ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تریدینگ اکونومیکس،با تداوم روند نزولی نرخ تورم در کره جنوبی، در دوازده ماه منتهی به آوریل نرخ تورم به سطح ۰.۱ درصدی رسید تا کمترین نرخ تورم این کشور از اکتبر سال قبل تاکنون به ثبت برسد.

در بین بخش‌های مختلف تورم مواد غذایی و نوشیدنی با ۰.۹ درصد کاهش به ۱.۷ درصد رسید. نرخ تورم در حوزه حمل و نقل به منفی ۲.۴ درصد و رستوران و هتلداری به یک درصد کاهش یافت. از سوی دیگر اما بیشترین تورم مربوط به مراقبت های درمانی با ۲.۱ درصد و لوازم منزل با دو درصد بوده است.

همچنین بخوانید

نرخ تورم چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا اکنون فاصله بسیار زیادی با تورم دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور دارد. طی این مدت، هسته تورمی که تغییرات قیمت اقلام غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای ان ها در نظر نمی‌گیرد به ۰.۲ درصد رسید. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم در ماه آوریلمنفی ۰.۲ درصد اندازه گیری شده است.

در شرایطی که اقتصاد صادرات محور کره جنوبی پیش از این نیز تحت تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها قرار گرفته بود، خبر کاهش تورم می تواند موجب ناامیدی بیش از پیش فعالان کره‌ای نسبت به چشم انداز اقتصادی این کشور شود.

متوسط نرخ تورم کره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲۲ درصد بوده است که کمترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۲۰۱۹ با منفی ۰.۴ درصد و بیشترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر ۱۹۸۰ با ۳۲.۵ درصد بوده است.

دولت کره جنوبی تاکنون برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا، سه بسته حمایتی در نظر گرفته است که ارزش مجموع آن ها حدود ۵۰ میلیارد دلار است. رشد اقتصادیکره جنوبی در سه ماهه نخست امسال منفی شد و انتظار می رود این روند برای سه ماهه دوم نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا