انرژی

پساب بهشت زهرا وارد شبکه فاضلاب تهران نمی‌شود

معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران گفت: پساب خروجی بهشت زهرا بالاتر از حد استاندارد است اما با این وجود بازهم پساب این بخش وارد شبکه فاضلاب تهران نمی‌شود.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بازدیدهای دوره ای از تصفیه‌خانه فاضلاب بهشت زهرا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: به تازگی نیز باهدف بازبینی روند خروج پساب اجساد کرونایی بازدیدی با تیم کارشناسی از  سالن‌های تطهیر و تصفیه خانه بهشت‌زهرا انجام شد و تمام ابعاد محیط زیستی و بهداشت این موضوع مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بازدیدی که صورت گرفت مورد خاصی مشاهده نشد و وضعیت کلر باقی مانده و گندزدایی نیز بسیار عالی بود؛ چراکه میزان کلر باقی‌مانده حدود ۲.۳ میلی‌گرم در لیتر ثبت شده که بسیار مطلوب است، تصریح کرد: پساب خروجی بهشت زهرا دارای پارامترهای کافی است. طبق اعلام استاندارد باید کلر موجود در اینگونه مجموعه ها حدود ۱.۲ میلی‌گرم در لیتر باشد اما این عدد در بهشت زهرا تقریبا دو برابر تعریف شده تا هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

همچنین بخوانید

معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه در روند بازدید، سیستم به طور کامل چک شد، روند کار تصفیه خانه مناسب بود و مشکل خاصی وجود نداشت، تصریح کرد: به هیچ عنوان پساب بهشت زهرا وارد شبکه فاضلاب تهران نمی شود و در بهشت زهرا یک تصفیه‌خانه تخصصی احداث شده که پساب را به یک پارک در نزدیکی بهشت زهرا برای آبیاری درختان وارد می کند.

کرمی‌نژاد افزود: پس از اینکه موضوع کرونا مطرح شد با بهشت زهرا همکاری کردیم تا مشکلاتشان به ویژه در مسائل زیست محیطی حل شود. در همین راستا مشکلاتی را که در بخشی از تصفیه خانه وجود داشت برطرف کردیم و اکنون تصفیه خانه بهشت زهرا به طور کامل در مدار است. علاوه بر این دستگاه های جدیدتری برای انجام ضدعفونی فراهم کردیم و اکنون تصفیه خانه به خوبی فعالیت می کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا