ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رشد ۳۱ درصدی درآمد اپ استور اپل در بحران کرونا

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که فروشگاه آنلاین اپ استور اپل توانسته در ماه گذشته میلادی رشد سالانه ۳۱ درصدی را در درآمدزایی خود به ثبت برساند. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تازه‌ترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که درآمد فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپل استور اپل در آوریل ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد افزایش یافته و به ۱.۷ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش که در وبسایت gsmarena نیز آمده است، از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون این نخستین باری است که درآمد ماهانه اپل تا این حد رشد پیدا کرده است. این بدان معناست که درآمدزایی این فروشگاه محبوب آنلاین و اینترنتی ارتباط مستقیمی با شیوع گسترده و همگی ویروس کرونا و خانه‌نشینی شهروندان در کشور های مختلف جهان و افزایش بی سابقه دانلود و نصب اپلیکیشن های مختلف داشته است. 

این آمارهایی که توسط کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی سنسور تاور منتشر شده است، همچنین نشان می دهد که تعداد دانلود اپلیکیشن ها در اپ استور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد یافته که از سال ۲۰۱۵ تاکنون رکورد جدیدی به شمار می آید. همچنین آوریل ۲۰۲۰  چهارمین ماه متوالی بوده که تعداد دانلود اپلیکیشن ها در پلتفرم اپ استور اپل شاهد یک روند صعودی و رو به رشد بوده است.

این تحلیلگران همچنین برآورد و اعلام کرده اند که درآمد سالانه اپ استور اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز بیش از ۱۸ درصد افزایش یابد.

تقریباً ۹۰ درصد هزینه های صرف شده برای اپلیکیشن های پولی در اپ استور اپل را کاربران کشورهای ایالات متحده آمریکا ژاپن، بریتانیا و استرالیا به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا