بورسبورس اوراق

نماگر بورس میلیونی شد / جابه جا شدن ۶ میلیارد و ۵۹۶ میلیون برگه اوراق بهادار

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز از کانال یک میلیون واحدی عبور کرد، اتفاقی که در تاریخ بازارسرمایه بی سابقه بوده است. براین اساس در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس شاهد رشدی بیش از ۴۲ هزار واحدی شاخص و رسیدن آن به رقم یک میلیون و ۲۰ هزار واحد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۹۱ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۵۹۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱ هزار و ۱۸ میلیارد ریال معامله شد.

بر اساس آمارهای معاملاتی، امروز بیستم اردیبهشت، اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۴۲۲۹۴ واحد رشد معادل ۴.۳۲ درصد به یک میلیون و ۲۰ هزار واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی – ارزشی» با ۱۱۲۴۸ واحد افزایش معادل ۴.۳۲ درصد به ۲۷۱ هزار و ۳۳۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۲۴۶ واحد افزایش معادل ۳.۶۵ درصد به ۳۱۹ هزار و ۳۸۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۴۶۲ واحد افزایش معادل ۳.۶۵ درصد به ۲۱۱ هزار و ۹۱۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۲۶۲۵ واحد افزایش معادل ۴.۲۶ درصد به یک هزار و ۲۸۸ واحد، شاخص بازار اول با ۳۱۵۵۹ واحد افزایش معادل ۴.۴۵ درصد به ۷۴۰ هزار ۵۶۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۲۹۵۶ واحد رشد معادل ۴.۱۴ درصد، به دو هزار و ۸۷ واحد رسید.

از سویی دیگر امروز نمادهای « فولاد با ۲۷۹۹ واحد، فارس با ۲۰۶۳ واحد، پارس با ۱۹۸۸ واحد، فملی با ۱۹۷۴ واحد، تاپیکو با ۱۸۲۱ واحد، ومعادن با ۱۵۹۳ واحد و کگل با ۱۳۱۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

براساس این گزارش، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «تامین آب، برق و گاز با ۱۲۱ واحد صعود معادل ۷.۳۹ درصد به ۱ هزار و ۷۶۵ واحد، کانه فلزی با ۱۴۴۱۱ واحد افزایش معادل ۵.۶۶ درصد به ۲۶۸ هزار ۸۱۱ واحد، فنی مهندسی ۳۶۹ واحد رشد معادل ۴.۹۱ درصد به ۷ هزار و ۸۸۵ واحد، بانک ها ۲۷۴ واحد افزایش معادل ۴.۸۸ درصد به ۵ هزار و ۹۰۰ واحد، لاستیک با ۱۵۵۸۶ واحد رشد، معادل ۴.۸۷ درصد به ۳۳۵ هزار و ۵۷۹ واحد، سایر معادن با ۱۷۸۱۳ واحد رشد معادل ۴.۸۷ درصد به ۳۸۳ هزار و ۷۰۷ واحد، شیمایی با ۲۸۱۱ واحد افزایش معادل ۴.۸۶ درصد به ۶۰ هزار و ۷۰۱ واحد» رسید.

نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «بفجر، ونیرو، ثشرق، پارس، ومعادن، خزر و رکیش» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کهمدا، فاذر، ملت، ثفارس، سبجنو، وخارزم و ولیز» بیشترین کاهش قیمت را در بازار تجربه کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا