امور زیربناییراه و ساختمان

کرونا عامل بیکاری ۲۰ درصد مشاوران املاک شد/ مردم نگران بازار اجاره نباشند

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه مردم نگران هجوم تقاضا در بازار اجاره پس از اتمام این مهلت نباشند و بازار اجاره روال عادی در پیش خواهد داشت، گفت: در ایام قرنطینه حداقل ۱۵ الی ۲۰ درصد مشاوران املاک بیکار شدند.

همچنین بخوانید

مصطفی‌ قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به وضعیت بازار اجاره مسکن پس از اتمام تمدید خودکار دو ماهه قراردادهای اجاره برای مهار شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مردم نگران هجوم تقاضا در بازار اجاره پس از اتمام این مهلت نباشند و بازار اجاره روال عادی در پیش خواهد داشت.

وی ادامه داد: در همین ایام تمدید خودکار قراردادها، بسیاری از مستاجران به دنبال مسکن مورد نیاز خود هستند و بسیاری از موجران هم قصد تمدید قرارداد با مستاجر فعلی را دارند. بنابراین نباید این تصور به وجود بیاید که پس از اتمام دوره دو ماهه با بحران عرضه و تقاضا در بازار مواجه می‌شویم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه مردم نگران بازار اجاره نباشند،‌ گفت: در این بازار روال عادی خواهد بود.

خسروی با اشاره به وضعیت بنگاه‌داران و مشاوران املاک در دوران قرنطینه کرونا تاکید کرد: خسارت قابل توجهی به این صنف وارد آمده و مشاور املاک از جمله اصناف روزمزد محسوب می‌شود. از این رو بخش عمده‌ای از شاغلان در این صنف توانایی جمع‌آوری پس انداز را ندارند و در این مدت با مشکلات مالی جدی مواجه بودند.

وی با اشاره به تعدیل نیرو در این صنف اظهار داشت: چیزی حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از مشاوران املاک در این مدت بیکار شدند که این عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک افزود: فقط در تهران بیش از ۳ هزار و ۲۵۰ مشاور املاک مستاجر هستند و در دوران قرنطینه که تعطیل بودند بدون درآمدی، هزینه‌های بالایی برای اجاره غرفه و مغازه‌های خود پرداختند. در ازای پرداخت اجاره ‌های سنگین هیچ منبع درآمدی نداشتند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا