بین الملل

منوچین: بیکاری آمریکا بدتر خواهد شد

وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، تأیید کرد که نرخ بیکاری آمریکا با وجود تلاش‌های دولت برای باز کردن اقتصاد این کشور تحت تأثیر پاندمی کرونا، می‌تواند به ۲۵ درصد رسیده باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، تأیید کرد که نرخ بیکاری آمریکا با وجود تلاش‌های دولت برای باز کردن اقتصاد این کشور تحت تأثیر پاندمی کرونا، می‌تواند به ۲۵ درصد رسیده باشد.

منوچین در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: این تقصیر شرکت‌های آمریکایی نیست. این تقصیر کارگران آمریکایی هم نیست. این نتیجه یک ویروس است. ارقام مربوط به بیکاری احتمالاً قبل از اینکه بهتر شوند فعلاً بدتر خواهد شد. او اضافه کرد: سال آینده سال عالی‌ای خواهد بود.

طبق داده‌های اداره کار نرخ واقعی بیکاری آمریکا که افراد بیکاری که جویای کار نیستند و افراد با کار غیرمرتبط و نامناسب را شامل می‌شود به ۲۲.۸ درصد رسیده است. منوچین تأیید کرد که نرخ بیکاری حتی از نرخ بیکاری مربوط به ناامیدی بزرگ اقتصادی در دهه ۱۹۳۰ میلادی هم بدتر خواهد بود.

تنها در طول ۱ ماه ویروس کرونا تمام مشاغل جدید ایجاد شده بعد از رکود بزرگ را از بین برد. نرخ بیکاری غیرکشاورزی آمریکا در ماه آوریل از ۴.۴ درصد ماه مارس به ۱۴.۷ درصد جهش کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا