بین الملل

چین در بازپس‌گیری وام‌های خود از کشورها تحت فشار قرار گرفته است

ویروس کرونا کشورهای شرکت‌کننده در پروژه عظیم کمربند و جاده چین را در بازپرداخت وام‌های کلانی که از پکن برای پروژه‌های بزرگ زیرساختی خود دریافت کرده‌اند، با مشکل مواجه کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تحلیل‌گران می‌گویند در شرایطی که ویروس کرونا کشورهای شرکت‌کننده در پروژه عظیم کمربند و جاده چین را در بازپرداخت وام‌های کلانی که از پکن برای پروژه‌های بزرگ زیرساختی خود دریافت کرده‌اند، با مشکل مواجه کرده است، دولت چین برای بخشیدن این وام‌ها تحت فشار قرار گرفته است.

پروژه عظیم سرمایه‌گذاری زیرساختی «کمربند و جاده» چین بسیار بحث‌برانگیز بود و انتقادهای زیادی را از بابت اینکه کشورها را زیر بار سنگین بدهی وام قرار می‌دهد، متوجه خود ساخت.

کاهو یو، تحلیل‌گر ارشد آسیا در «وریسک ماپل کرافت» می‌گوید: بسیاری از کشورهای عضو پروژه جاده و کمربند وام‌های سنگینی از چین دریافت کرده‌اند تا در این پروژه‌های جدید صرف کنند، اما پاندمی اقتصاد این کشورها را به هم ریخته و برنامه بازپرداخت وام‌ها را پیچیده‌تر خواهد کرد.

آفای یو به سی‌ان‌بی‌سی گفت: در حال حاضر کشورهای کم‌درآمد حاضر در این پروژه از چین برای بخشش این وام‌ها درخواست کرده‌اند.

به این ترتیب چین برای تعویق یا بخشش این وام‌ها تحت فشار قرار گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا