امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تعاونی‌ها ظرفیتی برای افزایش بهره‌وری در مناطق عشایری هستند

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اهمیت تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری در جامعه عشایری، گفت: تعاونی‌ها ظرفیتی فوق‌العاده برای ایجاد تحول در مناطق عشایری دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در نشست با مدیرکل و کارکنان دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان اظهار داشت: در امور تعاونی‌ها موضوع بهره‌وری، آموزش و ترویج، اصلاح ساختار تشکل‌ها و ساماندهی و نظام‌مند کردن امور در یک سامانه هوشمند بسیار مهم است و باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به این که توزیع آرد، گاز و اقلام مورد نیاز عشایر از کارهایی است که توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: دیگر روش‌های گذشته و سنتی در انجام کارها پذیرفته و جوابگو نیست و باید با بهره‌گیری از علم و دانش تحول ایجاد کنیم.

قندالی بیان داشت: هدایت، حمایت و نظارت بر تشکل‌های عشایری از وظایف دفتر امور تعاونی‌ها است که ضرورت دارد این موارد از طریق نرم‌افزاری و سامانه انجام شود.

وی افزود: در مجموع حدود ۱۹۰۰ نفر در حوزه تعاونی‌های عشایری فعالیت می‌کنند که سرمایه عظیمی هستند که همه آنها به نوعی با ما در ارتباط و تحت پوشش ما هستند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که برخی افراد صدای عشایر را نمی‌شنوند و یا نمی‌خواهند بشنوند، اظهار داشت: ما با مردمی سروکار داریم که شایسته و مستحق هر نوع خدمتی هستند، مردمی که سختی‌ها را تحمل می‌کنند و صدایشان هم در نمی‌آید.

وی ادامه داد: عشایر در عمق بیابان‌ها، در کوه‌ها و دره‌ها فعالیت می‌کنند و وظیفه ما این است که زندگی را برای آنان تسهیل کنیم.

قندالی بیان داشت: ما با مردمی کار می‌کنیم که نه تنها هیچ هزینه اقتصادی و سیاسی برای کشور ندارند، بلکه فعالیت‌ها و تولیدات آنان کمک به کشور و مردم است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که در خیلی جاها فکر و ایده بیشتر از پول تحول ایجاد می‌کند، گفت: با وجود همه کارهای خوبی که در مناطق عشایری انجام شده هنوز قدم‌هایی مانده که باید برداشته شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا