بورسبورس انرژی

رونق صادرات با هدایت نقدینگی سرگردان به سمت بورس انرژی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: اگر بخشی از این نقدینگی سرگردان در کشور به سمت سرمایه‌گذاری در بورس انرژی هدایت شود آثار خوبی را به دنبال خواهد داشت و این مهم به صادرات برق، فرآورده‌های نفتی و گاز منجر می‌شود.
کریمی

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا) و به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی با اشاره به وضعیت صنعت نفت و پتروشیمی در بازار سرمایه، گفت: اگرچه بورس باید در زمینه فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی فعال باشد و بخش قابل توجهی از فروش از کانال انرژی صورت گیرد اما این مهم با تشدید تحریم‌ها و کاهش مصرف و قیمت همراه شد و در نتیجه فضا برای فعال شدن بورس انرژی نامناسب است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عرضه در بورس به غیر از نفت خام، شامل فرآورده‌های نفتی نیز می‌شود درواقع می‌توان بخشی از صادرات فرآورده‌های نفتی را از طریق بورس انرژی انجام داد.

وی تحریم‌ها، کاهش مصرف و کاهش قیمت را سه علت اصلی عدم رونق بورس انرژی برشمرد و گفت: سهام‌های شرکتی نفتی به همین دلیل رشدی را در بورس شاهد نیستند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در پی سیر نزولی بیماری کرونا، فعالیت‌های اقتصادی رو به افزایش است و برخی صنایع تا حدودی در کشور فعال شده‌اند، همچنین از سر گیری فعالیت‌ها در چین و برخی از کشورها به رشد سهام‌های نفتی و پتروشیمی در آینده کمک می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین با توجه به نقدینگی بسیار گسترده موجود در جامعه اگر بخشی از این نقدینگی به سمت سرمایه‌گذاری در بورس انرژی سوق داده شود آثار خوبی را به دنبال دارد این مهم به صادرات برق، فرآورده‌های نفتی و گاز منجر می‌شود و می‌تواند انواع فرآورده‌ها را در بر گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا