امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز عملیات اجرایی پروژه بهشت‌آباد منوط به حل مسائل اجتماعی و زیست محیطی پروژه است

دکتر محمد گفت: دغدغه مردم، دغدغه ماست و تا زمانی که مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی پروژه بهشت‌آباد حل نشود عملیات اجرایی آغاز نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در خصوص اجرای پروژه انتقال آب بهشت‌آباد گفت: باتوجه به عدم توازن بارش‌ها در اقلیم کشور عزیزمان، همواره برخی از نقاط کشور از کم آبی رنج می برند و در برخی نقاط دیگر حجم زیادی آب مازاد از کشور خارج می شود. جهت حل این مشکل، وزارت نیرو انتقال آب حوزه به حوزه را در دستور کار خود قرار داده است و یکی از این طرح‌ها که توسط وزارت نیرو بررسی و تایید شده است انتقال آب بهشت‌آباد به منظور تأمین کمبود آب استان اصفهان است.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی این طرح، می‌بایست قبل از شروع به کار، تمامی زوایای فنی و اجتماعی و زیست محیطی آن با دقت بالا رصد و سپس نسبت به اجرای آن اقدام شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: بررسی و صدور مجوزهای لازم در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است و از آنجایی که این طرح سه استان مهم کشور شامل خوزستان، چهار محال و بختیاری و اصفهان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد به نظر می‌رسد باید با مدیریت ریاست محترم جمهور جلسات مربوطه بین مسئولان سه استان و وزارت نیرو بر قرار و برای اجرای این کار اجماع صورت پذیرد تا با حداقل مشکلات منطقه‌ای، خدمات لازم به مردم عزیز ارائه شود.

دکتر محمد افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با رسالت مردم‌داری و حل مشکلات مردمی در پروژه‌های زیرساختی کشور حضور دارد و در این پروژه مهم نیز به عنوان پیمانکار در خدمت مردم می‌باشد. لیکن باتوجه به دغدغه های موجود، این تعهد را داریم که با رصد دقیق مباحث فنی و زیست‌محیطی، تا زمانی که نسبت به رفع دغدغه‌های مردم خصوصاً مردم عزیز استان چهار محال و بختیاری اطمینان حاصل نشود، عملیات اجرایی پروژه آغاز نخواهد شد.

وی گفت: مسئولین محترم و دلسوز ذی ربط در حال پیگیری و شفاف‌سازی این موضوع هستند و إن‌شاءالله به زودی نتایج مطالعات توسط وزارت نیرو و استانداری‌های ذی‌ربط به استحضار مردم شریف خواهد رسید.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا