امور زیربناییراه و ساختمان

کاهش زمان درمان کرونا با روش سلول درمانی

محققان موفق شدند ازطریق روش سلول درمانی، ۲۲ بیمار کرونایی بستری را در زمانی کوتاه‌تر از روشهای قبلی درمان کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسین زیرک‌ساز، مدیرعامل شرکت سل‌تک فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام  گفت: پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج تمامی امکانات برای مقابله با کرونا و دستورالعمل رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، کار تحقیق برروی درمان این ویروس ازطریق سلول درمانی را آغاز کردیم و توانستیم با بکارگیری نیرو و دانش داخلی روندی را برای مهار این ویروس پیدا کنیم.

زیرک ساز افزود:این روش درمانی در دو مرحله بر روی ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا و باوضعیت وخیم بستری در آی سی یوهای بیمارستانهای مسیح دانشوری، شریعتی و هاجر انجام گرفت و نهایتا موفق شدیم روند درمان این بیماران را ۶ روز تسریع کنیم که موفقیت بزرگی در علم پزشکی به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: تمام این مراحل تحقیقی و درمانی با هزینه ستاد اجرایی فرمان امام و بصورت رایگان بر روی بیماران انجام گرفت.

مدیر عامل این شرکت گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای فاز سوم این روند درمانی انجام شده که بعد از دریافت مجوزهای لازم از سمت وزارت بهداشت این محصولات دراختیار استفاده همگانی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: شرکت سل‌تک فارمد بزرگترین شرکت توسعه فرآورده‌های سلولی غرب آسیا است و تاکنون موفق شدیم ده‌ها محصول مبتنی بر سلولهای بنیادین در این شرکت تولید کنیم که تاکنون ۴ محصول دارویی مجوز GNP سازمان غذا و دارو را برای مصارف دریافت کرده‌اند.

وی افزود:درمان بیماران فلج مغزی ازطریق سلول درمانی نیز یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت است.

او با بیان اینکه مهم‌ترین محصول بانک سلول‌های بنیادی تحت عنوان وارتوسل است که از بند جنینی بعد از احراز صلاحیت اهدا کننده تولید شده، افزود: درحال حاضر این محصول نیز آماده بهره‌برداری است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا