بین الملل

روسیه ۹۶ درصد از دارایی اوراق قرضه آمریکای خود را واگذار کرد

داده‌های خزانه‌داری آمریکا نشان داد که مسکو به فرش اوراق قرضه آمریکا ادامه داده است و در ماه مارس ۸.۷۳ میلیارد دلار از ذخایر این اوراق خود را کاهش داده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، داده‌های خزانه‌داری آمریکا نشان داد که مسکو به فرش اوراق قرضه آمریکا ادامه داده است و در ماه مارس ۸.۷۳ میلیارد دلار از ذخایر این اوراق خود را کاهش داده است.

میزان ذخایر روسیه از اوراق قرضه آمریکا، از ۱۲.۵ میلیارد دلار در ماه فوریه به ۳.۸ میلیارد دلار در ماه مارس کاهش یافت. میزان ذخایر اوراق قرضه بلندمدت آمریکا در این دوره ۹۲۸ میلیون دلار کاهش یافت، در حالی که میزان ذخایر اوراق کوتاه‌مدت با کاهشی ۷.۸ میلیارد دلاری روبرو شد.

این در حالی است که ۳ سال پیش میزان ذخایر اوراق قرضه آمریکا که در اختیار روسیه قرار داشت ۱۰۵ میلیارد دلار بود. مسکو تا به امروز بیش از ۹۶ درصد از این ذخایر را فروخته است.

ژاپن همچنان بزرگترین دارنده اوراق قرضه آمریکا در جهان است. ذخایر این کشور تا پایان ماه مارس ۱.۲۷ تریلیون دلار بود که ۳.۴ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. دومین دارنده اوراق قرضه آمریکا در جهان، چین، در ماه مارس به کاهش آرام آرام ذخایر خود ادامه داد و با فروش ۱۰.۷ میلیارد دلار از آن، میزان این ذخایر را به ۱ تریلیون دلار رساند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا