امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش ۱۳۸ درصدی ورود ناوگان ریلی جدید/ دوران رکود در کارخانجات ریلی به اتمام رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان ورود ناوگان جدید در دو ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، سعید رسولی در مراسم دومین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید با بیان اینکه در اردیبهشت ماه شاهد دو رویداد خجسته برای ناوگان ریلی کشورمان بودیم، گفت: در یک ماه شاهد دومین مراسم بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی تولید داخل هستیم و به طور قطع روزهای خوبی را در سال ۹۹ پیش‌رو داریم.

وی با بیان اینکه امروز ۸۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی که در کارخانجات داخلی تولید، بهسازی و بازسازی شده‌اند به ناوگان کشورمان اضافه خواهد شد، گفت: ارزش ریالی این ۸۸ دستگاه حدود ۱۴۴ میلیارد تومان است که این میزان ورود ناوگان جدید به کشور نسبت به سال گذشته ۱۳۴ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دو ماه امسال ۱۴۴ دستگاه انواع ناوگان جدید ریلی به مجموعه ناوگان کشور اضافه شده است که ارزش ریالی آن ۲۶۹ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: این میزان ورود ناوگان جدید در دو ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از ۸۸ دستگاه ناوگانی که امروز به بهره‌‌برداری می‌رسد ۲۴ دستگاه آن از محل اجرای تبصره ۱۸ است.

رسولی با اشاره به هدفگذاری تعریف شده برای تولید ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در سال جهش تولید گفت: در حالی که در سال‌های گذشته با رکود جدی در تولید داخل برای ساخت انواع واگن ریلی مواجه بودیم امروز باید برای افزایش ظرفیت تولید این کارخانجات برنامه‌ریزی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از بانک‌های خصوصی کشور برای عاملیت ساخت ۸۰ دستگاه ریل‌باس اعلام آمادگی کرده است و این پروژه به زودی کلید می‌خورد.

رسولی تاکید کرد: جهش تولید در راه‌آهن را مساوی با جهش تولید ناوگان نمی‌دانیم بلکه در تمام امور و تمام بخش‌ها از جمله فعالیت‌های ریلی باید شاهد این جهش باشیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا