بانک و بیمهطلا و ارز

روند مثبت عرضه ارز در سامانه نیما/ صادرات غیرنفتی رونق می‌گیرد

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان این‌که با فروکش کردن شیوع کرونا، صادرات غیرنفتی کشور در حال احیاء و رونق گرفتن است، از روند مثبت عرضه ارز در سامانه نیما خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی اظهار کرد: امروز ۳۰ اردیبهشت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور ریاست محترم جمهور، برنامه‌های دولت در خصوص گسترش صادرات غیرنفتی و نحوه تامین ارز واردات کشور در سال‌جاری مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی افزود: سرپرست محترم وزارت صمت{صنعت، معدن و تجارت}، گزارشی از پیش‌بینی میزان صادرات غیرنفتی، با تمرکز بر کشورهای همسایه ارائه کرد. با فروکش کردن شیوع کرونا صادرات غیرنفتی کشور در حال احیاء و رونق گرفتن است.

همچنین بخوانید

رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: روند عرضه در نیما نیز روند مثبتی به خود گرفته است. روش‌های متنوع بانک مرکزی برای تسهیل بازگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد را تشریح کردم.

همتی در پایان سخنانش گفت: فرصت خوبی برای جهش تولید ملی، جلوگیری از واردات غیرضرور و توسعه صادرات غیرنفتی ایجاد شده است که با یاری خداوند متعال و با تلاش تولیدکنندگان و سایر فعالان اقتصادی محقق خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا