انرژی

سد ماملو در معرض تهدید

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تاکید کرد: صنایع موجود در کنار جاجرود تهدید بزرگی را برای سد ماملو به وجود آورده‌اند که اگر این مساله ساماندهی نشود مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد.

رحیم میدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت حفاظت کیفیت منابع آب گفت: با افزایش جمعیت و توسعه صنعت با بحران آلاینده‌های متعدد روبه‌رو هستیم که این مساله لزوم مدیریت تخصصی در این بخش را نمایان می‌سازد.

وی تاکید کرد: صنایعی که همچون قارچ در اطراف سدها و رودخانه‌ها ایجاد می‌شود نیازمند یک مدیریت هستند، چرا که جمع آوری این صنایع تبعات متعددی همچون بیکاری و مسائلی از این قبیل را به دنبال دارد، لذا لازم است که به این مساله به طور جدی نگاه شود.

همچنین بخوانید

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: مهارت ما در زمینه‌ی آب‌های غیرسازه‌ای بسیار کم است بدین معنا که مدیریت درستی در این زمینه وجود ندارد، اما در اجرای پروژه‌ها توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی را به دست آوریم.

میدانی با بیان این که آب کشور بیش از نیاز پول نیاز به اصلاح روش‌های مدیریتی دارد، اظهار کرد: باید به سمت مدیریتی بهم پیوسته آب پیش برویم، چرا که اهمیت این مساله بیشتر از اجرای پروژه‌ها است.

به گفته وی، سال گذشته در طرح تعادل بخشی نتوانسته‌ایم در حد انتظار خودمان موفق حاضر شویم. در شرایط فعلی نیز اگر می‌خواهیم مشکلات حوزه آب برطرف شود لازم است که تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها با یکدیگر بسیج شوند و باید گفت که تنها در این شرایط مشکلات آبی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا